112396:
sv: Renovering V8 (14-07-2011 10:41:41) (svar på
112393)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Brian,
Hvis ikke der er "stor" slidkant i toppen af cyl., og der ikke er slid/rivestriber i cyl og på stempel, så stik den et sæt nye ringe, du kan formentlig ikke måle 0,2 hele vejen rundt, men kun på tryksiden ?
For "små" stempler giver i sig selv ikke olieforbrug, det gør slidte stempelringe/stempelringsgange, kan ringene flytte sig lidt op og ned skaber det forbrug, ligesom for stejle vinkler på honingsspor i cyl vil give olieforbrug.
For "små" stempler vil nogle gange kunne høres som en klaprende,smaskende,klaskende lyd specielt i tomgang.
Får du lavet stempler og cyl for 6000, skal du overveje krumtap afdrejning og nye lejer over hele linien, ellers vil de bare gå sig en tur inden længe, når den igen bliv tæt i cyl, får du målt på krumtappen er den sikkert oval lige som stemplerne.
Er knasten forøvrigt slidt, den kan jo blevet skiftet på et tidspunkt ! du kunne måle løfthøjden, og se om løfterne er "hule" i bunden.
Håber det gav mening, god arbejdslyst
Per