127537:
sv: 200 tdi skudt rør af oliekøleren (26-10-2012 20:23:57) (svar på
127532)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (
ip-adr: 95.166.106.27)
Det kunne meget vel tænkes, at siden den har kørt en komplet turnus med en tandrem som er stillet forkert, så har netop enten topstykket eller stempler taget skade.
De mest alm. skader jeg har set pga. en forkert taktet diesel spænder fra revnede stempler til revner i topstykke.
Jeg ville nok starte med at få målt olietrykket efter slangen er blevet sat på. Dernæst ville jeg kontrollere om oliepumpens overtryksventil virker for hvis ikke, vil der helt automatisk komme for højt olietryk.
Det kan meget vel være at det kun er denne som driller - det er jo ikke ligefrem jordens undegang, og koster ikke det store.
Ventilen sidder i forbindelse med oliepumpen, du skal have bundkar og skvulpeplade af for at komme til den, men husk at måle olietrykket først, og gå videre derfra.
MVH Jakob - Med det kulsorte S3 200DI UHYRE :)