12897:
sv: sv: sv: Ildslukker og STW (02-02-2004 12:26:41) (svar på
12891)
Verner /451 (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Claus og Stefan.
Tak for inputterne. (Det var nu godt nok i torsdags!, så det var jo ellers dagen efter "lillelørdag"!)
Der er både SIII-S2A front.
Næh, han opdagede slet ikke at der var parabolske fjedre på, og at der er et rusthul i rammen; til gengæld brugte han meget tid på at fortælle at forureningsprocenten var på 5, og at han så lige brugte 5 minutter på at finde ud af (desværre), at den tilsyneladende måtte være 5,4%.
Han gik også meget op i at at regne procenter ud på håndbremsevirkningen; "desværre" lå den også lige inden for grænsen.
Nåh, men nu bliver det først rigtigt sjovt. (Hvis i orker at læse mere ;-)
På grund af den sure tone, gik jeg ikke med i graven; men blev hidkaldt for "se på noget der ikke så for godt ud!". Det viste sig at han mente at jeg skulle skifte "traverserne som holder karosseriet fast på rammen", som han udtrykte det. Det viste sig at være de der afstivningsprofiler, der sidder for at stive gulvet af, som er rustne. Jeg meddelte at dem ville jeg skifte, når jeg fik og lyst. Diskussion frem og tilbage uden resultat.
Han kørte så en tur, og kom tilbage og meddelte at der var en forskel på over 50% i bremsevirkningen på bagbremserne; og dét er jo OK for mig, da det er fejl som skal rettes.
Han skrev så en omstillingsseddel ud med holdningen "det er jo ikke noget jeg finder; det står i reglerne"-attitude, og udtalelsen : Ja, så ses vi inden 30 dage.. Da jeg spurgte om grundlaget for omstillingen, fik jeg svaret at det skyldtes bagremser og "traverser". Så faldt kæden af, og jeg bad om at slette traverserne fra sedlen, da jeg ikke havde i sinde at lave dem hér i foråret, og jeg laver dem når jeg gør.
Det ene ord tog det andet, og jeg bad om at tale med synslederen; "så gerne", udtalte synsmanden, med et slet skjult smil. Da synslederen kom, kunne jeg se på ham at det tog 4-5 sekunder at tænke "hér har vi sgu en dårlig sag", men vi skulle jo lige snakke frem og tilbage. Han gik også en lille tur (måske for at checke papirer), og kom tilbage og udtalte "Vi er nok nødt til at give manden ret i at det ikke har nogen færdselssikkerhedsmææsig betydning". :-)
Synsmanden; tjae, han gik den lange vej op og lavede synsedlen om, trods det at han havde sagt at "det kunne man ikke".
Der er mere til historien, men det må være nok nu.
Jeg har nu bestil nye bremsebakker, og vil prøve at den til at bremse ordentligt, og så må jeg se om de kan huske mig derude.
Min egen morale efterhånden til mit årlige syn: Find "mig" ikke i noget......
Mvh.Verner / 451.
"Nu med omstiller".