97520:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Trækkrog til Discovery 3 (03-05-2010 18:52:41) (svar på
97507)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 87.63.137.90)
Hej
Kig lige efter i panelet til venstre forneden lige ved bagklapppen. Bag den aftagelig klap sidder "strømforsyningen". Der er et sikringspanel, hvor der er sikringer til hver sin del af strømforsyningen til ledningnettet på traileren.
Jeg spekulerer kun på, om det sikringspanel er monteret, hvis man IKKE har fået leveret bilen med træk. Men sidder det der alligevel, så har du den strøm, du skal bruge til traileren. Der er plads til to stik til trailer, og man kan vist montere både et 7-polet og et 13 polet, så man har begge dele. Det sidste er meget almindeligt blandt nyere campingvogne, hvor der så er strøm til køleskabet, mens man kører, mens det er relativt sjældent på trailere.
Det er sikringspanel, som har fået mig til at spilde en smule af min tid. Jeg manglede en del lys i udvalgte lamper på en anhænger. Som den mand, man jo er, så læser man jo ikke manualer, så jeg konkluderede lynhurgigt, at der var fejl i ledningsnettet på traileren. Og gik i gang med fejlsøgning. Noget senere .... - hov her står jo i manualen (som nu var fundet frem), at der er et sikringspanel specielt til trailerstikket. Og det var en af disse sikringer, der var gået :-)
vh
Jan