tilbage

Land Rover Forum  

Index
134461: Test/inspektion af slavecylinder (16-06-2013 21:55:48)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.167.17)
Hej

Jeg har fået en meget ildevarslende knikende/pibende/skærende lyd når koblingen trædes ned eller slippes. Det er ligegyldigt om motoren kører eller bilen er i frigear eller ej. Lyden starter ”lidt nede” af koblingsvandringen. Lyden stammer fra området omkring svinghjulshuset/slavecylinderen, og ikke fra pedal/hovedcylinder. (bilen er en 300 tdi med R380)

Så… jeg har læst mig frem til at det med stor sandsynlighed er udrykkerarmen der er færdig/”prikket igennem” – eller udtrækkerlejet. Begge dele temmelig ufede at skulle skifte – men også ufede helt at miste et eller andet dødsygt sted hvor man ikke vil gå endeligt i stå…

Det er dog måske et lille håb – jeg har fundet nogle enkelte hints om at det kunne være slavecylinderen. Men kan jeg teste det på nogen måde?

Jeg fundet et par på tekster om at man skyder stemplet ud slavecylinderen af den hvis man får trykket på koblingen mens cylinderen er i ”løs vægt”…

Jeg har et endoskop, men så vidt jeg kan aflure på diverse billeder vil jeg ikke nok kunne komme til at inspicere udrykkerarmen gennem hullet til slavecylinderen med det.

Vh.
Per
(der nu holder præventivt stille, og betragter udgiften til en motorkran manifestere sig i horisonten)