1)Skats afgørelser virker umiddelbart vilkårlige, især når der ikke er tale om en veteranbil, man hører om priser på alt mellem 5ooo og 15ooo,- de fleste dog over 1o.ooo,- En gang kunne man få et bindende svar mod et gebyr på en 3-500 kr. Måske det var en mulighed?
2) Gamle Bilrevyer, salgsbrochurer etc. Der er sikkert nogen der ligger inde med dem.
3)Efter hvad jeg hører tager man ikke længere hensyn til at den er højrestyret.
4)Vægtafgift. Umiddelbar ca. 2600 pr 5 mdr.:
http://www.skm.dk/skattetal/satser/satser-og-beloebsgraenser/vaegtafgiftsloven/5)Du kan ikke umiddelbart nedveje en personbil, da den er beskattet efter egenvægten og ikke som en varebil, der er beskattet efter totalvægten.
6)JA! Hvis så fremt reglerne til den tid er som i dag, så er det for en veteranbil (lidt forenklet) 40% af nyprisen før skat. Da prisen grundet inflationen var ret høj i kroner og øre, så kan du riscikere at afgiften bliver meget høj. Kan også være heldig at Motorhistorisk Samråd til den tid ikke bare har sænket alderen for veteraner til 30 år men at afgiften for veteraner er afskaffet. Men som det ser ud nu, så kan det faktisk ende med at være dyrere at vente på at den bliver veteran.
7) Nej! Forbuddet mod langsgående sæder gælder kun for nye biler. (Indreg første gang efter 2008 tror jeg årstallet er)
8)Jeg slap en gang lidt over 10.000,- for at få min veteran-88" på hvide plader og det har jeg aldrig fortrudt. En utrolig befrielse at kunne befordre hele familien på een gang.
Mvh Niels