155545:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Generator i defender (17-11-2016 23:26:57) (svar på
155535)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 94.191.187.17)
Jowist Bedste HB-medlem, der er som bekendt noget ved alting, uden det nødvendigvis er alting der er noget ved; det med kølerkappe regner jeg som et levn fra da biler havde thermosiphon-køling uden pumpe og termostat, har i stedet fjernet blæsermølle for vinterhalvåret på egen Td5, så bruges der ikke power på at drive den rundt. Hertil er oliefyr nærmest et must på Td5, min er ingen undtagelse, bruges året rundt. Har en tommelfingerregel mht. størrelse af generator- 1 til max. 2 målt i amp. eks. generator på 65Amp. til max. 130amp. batteri, gerne mindre- 1 til 1 på nyere biler med meget elektronik og eks. elektrisk fødepumpe. Og nuvel, et oliefyr bruger strøm, ca. 40Watt plus xx hvis bilens kabineblæser er tilkoblet, men til gengæld er motoren jo varmet op, så starter bruger mindre strøm på at drive den rundt, hertil spares strøm til gløderør på diesel, så no panic hvad det angår.