tilbage

Land Rover Forum  

Index
158341: Hej, er der nogen der kan hjælpe med: Placering af krumtapventil filter hus på Freelander T4 diesel 98hk 1998-2002? På forhånd tak (09-12-2017 13:14:33)
Morten Bo Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 128.0.73.62)
Hej

Jeg har erhvervet mig en Freelander T4 diesel 1998-2002, som næsten ikke er til at starte kold, den skal "turnes" 2 gange af et halvt minut, før den starter.
Herefter kan den stå i 2 til 3 timer, og springer i gang ved første forsøg.
Den reagerer langsomt ved speederføgelse

Det har jeg gjort:

Bypass af EGR-ventil uden virkning
Målt gløderør der ser forholdsvis nye ud, og målte 0,6 til 0,9
Nu har jeg købt et nyt krumtapsventilhus og filter, tror jeg har fået et forkert, da jeg ikke kan se hvor det skal sidde. Sidder det inde under dækplade for den ene drivrem på højre side af motoren?

Er der nogen der har en motor scanner til salg, der kan bruges på denne model?

Er der nogen der har et virkende(uden rust) vindueshejs til bagrude til salg

Mvh
Morten
Index
158357: sv: Hej, er der nogen der kan hjælpe med: Placering af krumtapventil filter hus på Freelander T4 diesel 98hk 1998-2002? På forhånd tak (10-12-2017 22:06:15) (svar på 158341)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.135.16)
Krumtapsventil? går ud fra der menes krumtapsventilering ell krumtapsudluftning? aftag kappen på toppen af motoren og kig der. At den er svær at starte skyldes sandsynligvis at kontaktflader på gløderørsrelæ er brændte- sidder bag batteri i motorrum; få en hjælper til dreje nøgle til forvarmning og mærk efter hvilket relæ der klikker. Har reservedelsnr. YWB100560(L)
Kontrol af samme- sæt voltmeter til skala 0-20v. jævnstrøm; sæt den ene målepind på sikkert stel og den anden på toppen af et tilfældigt gløderør og få en hjælper til at dreje nøgle til forvarmning- her skal voltmeter vise 11-12v. vær opmærksom på der ofte kun er et forsøg, så skal ECUen sunde sig et par minutter. Er der 11-12v. aftages ledninger på gløderør og voltmeter sættes til gennemgangsfunktion- "Summerfunktion" igen målepind på sikkert stel og anden på toppen af gløderør, summer voltmeter er gløderør OK. Test foretages med bil i stilstand. Det er ECUen der afgør hvor længe der skal forvarmes, test foretages ved kold motor.