tilbage

Land Rover Forum  

Index
158829: Serie 3 med v8 og auto gear (05-03-2018 22:03:48)
Larslarsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 158.248.248.87)
Hej har købt en serie 3 samler sæt benzin som jeg skal i gang med på et tidspunkt så er tanken at lægge en 3.5 v8 i med automat gear er der andre der har prøvet det og bruger i transfor kassen fra serie bil eller defender gear kassen er fra en 3.5 v8 range rover
Index
158830: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (06-03-2018 09:50:19) (svar på 158829)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.121.147)
Tjek lige din bils typegodkendelsesnummer og dybden i potmonne’en, inden du smider en V8’er i en Serievogn.
Index
158833: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (07-03-2018 23:13:22) (svar på 158830)
Lars Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 158.248.248.87)
Der skal en ny ramme på og den er født med benzin motor det er mere når jeg bestiller en ny ramme hvor kan jeg se på tybe godkendelse nummer om jeg mu lægger en v8 i
Index
158834: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 07:55:23) (svar på 158833)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.203.213)
Der findes ingen dansk typegodkendelse på en 88" med v8 motor. Det, du kan og må gøre, er, at du skaffer dig en 90" med v8 og sætter Serie-biler karosserikomponenter på.
Hvis formålet med opgaven er, at du får flere hk og en kvikkere 88" , vil jeg foreslå, at du lægger en 2,5 l benzin i og opgraderer den med tuningsdele fra Turner Engineering. Det giver en bedre brændstoføkonomi og ligger indenfor det lovlige. Angiveligt skulle en 88" komme til at køre 10 km/l ved blandet kørsel.
Index
158835: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 08:00:31) (svar på 158829)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.33.117.105)
Nu nævner Lars ikke akselafstanden, men med mindre han er i besiddelse af en Stage One, så bliver det op ad bakke med V8.
Med mindre lommerne er dybe, som jeg nævner tidligere, så kan han sikkert betale sig fra det.
Se en masse Typegodkendelser her: http://pars.dk/?page_id=73
Index
158836: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 09:52:59) (svar på 158835)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Mener da at have set/hørt om indtil flere serie 3 109" der blev bygget om til V8. Så helt umuligt er det vel ikke. (om de respektive ejere af disse ombygninger så vil hjælpe Lars, det ved jeg ikke.)88" V8 skulle efter sigende også kunne synes. Jeg er i hvert fald bekendt med mindst et projekt af den art, og det forventes da at den bliver synet og godkendt inden for reglerne, men nu får vi se)

Jeg er mest nysgerrig på hvad svaret er på Lar's oprindelige spørgsmål. Hvordan med en automatgearkasse.? Tager man transferen fra en seriegearkasse, eller skal man ud i noget alternativ foraksel?

Mvh Niels
Index
158837: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 10:00:11) (svar på 158836)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det kan lade sig gøre med en 109", da den findes i en 6 cyll. model med 95 heste, man skal bruge en V8 motor fra en Stage One, den er registreret med 92 heste, man skal så også skifte til de større bremser som den 6 cyll. model har og have hele papirmøllen igennem en af Trafikstyrelsens godkendt prøvningsinstans.
Index
158838: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 14:45:01) (svar på 158837)
Lars larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.33.3.169)
Takker mange gange er blevet noget klogere
Index
158839: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 16:02:38) (svar på 158838)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.146.181)
Fandt du ud af noget med gearkassen? ;)
Index
158841: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (08-03-2018 21:56:12) (svar på 158837)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.203.213)
Lige et spørgsmål til dig Kenneth:

Hvilken 6-cyl. motor har 95 hk? Iflg. litteraturen har 2,6 l maskinen kun 83 hk.
Index
158846: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (09-03-2018 20:00:52) (svar på 158841)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det har de seneste årgange, de var også født med noget antiforurening, med en luftpumpe der pustede luft ind på udstødningsventilerne for at forbrænde uforbrændte udstødningsgasser.
Farvandvæsnets havde biler af den type.
Motorkoden er: 300xxxx for 85 hestes og 330xxxx for den 95 hestes.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
158847: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (09-03-2018 20:03:20) (svar på 158846)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Der har lige indsneget sig en fejl:
Motorkoden for de 85 hestes er 300xxx og 330xxx
For den 95 hestes er den 941xxx.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
158843: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (09-03-2018 15:41:35) (svar på 158837)
Jan Højmark #8402, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.250.78)
Typegodkendelse på en 109" Hicap dækker både 2,25 diesel, 2,25 benzin og 3,5 V8 på samme godkendelse.
Så den kan måske hjælpe lidt på vej hvis man vil opgraderer til V8 i en 109"
Index
158844: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (09-03-2018 17:55:14) (svar på 158843)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
Man skal bare være opmærksom på at den typegodkendelse først kom midt på året i 1982
mvh
Ib 0219
Index
158850: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (09-03-2018 23:41:24) (svar på 158844)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 31.3.74.232)
Ja, der er nok ikke mange biler med et passende chassisnummer..
Index
158889: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (15-03-2018 14:05:44) (svar på 158850)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 131.165.53.4)
Jeg har ledt desperat efter et billede af en lightweight med en v8 ude foran den var i hvid og ejet af en nation der havde en del af dem i Libanon, så det kan lade siggøre den lød ret voldsom men man kunne ikke se at der lå en djævelsk maskine ude foran.
Så det kan sagtens lade sig gøre, tror det var Malaysia de kom fra, og menneskerne er ikke helt så høje som os skandinaver.
MVH Jens Der godt kan savne LIbanon
Index
158893: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (16-03-2018 05:50:24) (svar på 158889)
Klaus (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.133.242)
Du kan lægge et tlf nr , så skal jeg sende de billeder jeg har af en højrestyret lightweight med v8 der blev hugget op

Mvh klaus

Det er ikke noget stort projekt rent mekanisk .

Det er alt det andet der er problemet

Kan ikke lægge billeder op før jeg betaler kontingent

Mvh klaus
Index
158959: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (27-03-2018 21:52:42) (svar på 158893)
Dan Frølunde #9735, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.106.126)
Lige en fodnote. Det kan lade sig gøre. der står da en 109 med V8 ude i garagen. som er født med en 6 benet.
Index
158960: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3 med v8 og auto gear (28-03-2018 15:17:16) (svar på 158959)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.121.147)
Alt kan lade sig gøre for den der har viljen og en tyk muldvarp..