tilbage

Land Rover Forum  

Index
159946: Underkomprision (16-09-2018 18:58:31)
Gert Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.188.156)
Hej alle LR folk og andet godt folk. Jeg har en lr med en 2,5 td motor i

som højst har kørt 35000 km siden den blev total renoveret, nu er den bare begyndt at

under komprimere helt vildt, kan det være et stempel der er revnet i toppen evt ?

har godt nok lagt mærke til at den den sidste uges tid har startet dårligt, i forhold til før,

men kan forstå at det nok har noget med det andet at gøre,, er der nogen af jer der har været udsat

for det samme ? og hvor lå fejlen da, har ikke skilt den af endnu,

VH Gert
Index
159951: sv: Underkomprision (16-09-2018 20:08:22) (svar på 159946)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det kan være toppakningen der er gået.
Blev toppen kontrolleret og evt. planet, ved renoveringen?
Det kan ske på biler der kører meget lidt og står længe og så selvfølgelig hvis toppakningen har været af ringe kvalitet, det er meget sandsynligt hvis der er valgt en billig løsning.
Få lavet en kompressions test på motoren, inden du begynder med alverdens heskerier i blinde.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
159952: sv: Underkomprision (16-09-2018 20:44:04) (svar på 159946)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 185.189.150.36)
Jeg har selv kørt med 2,5 td i et årti.

Underkompression kan skyldes lidt af hvert, men det behøver ikke være så galt igen.

Tag topstykket af og se på sagerne.
Index
159956: sv: sv: Underkomprision (17-09-2018 17:48:49) (svar på 159952)
Gert Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.188.156)
Ja ok, bliver nok nødt til at tage toppen af for at se hvor det er galt henne, skal lige siges

at den ikke taber vand, og der er heller ikke vand i olien,, toppen blev ved renovering også lavet

og planet af, men må konstantere at det cylinder service firma der har lavet motoren

ikke er kommet godt fra det, en gang klamphuggeri uden lige, så jeg hælder mest til at

hjemkøbe en motor fra england, istedet for at reperer på denne her igen. så hvis nogen kender

et firma i england der er troværdige så hører jeg gerne derom, Vh Gert
Index
159957: sv: sv: sv: Underkomprision (17-09-2018 19:38:40) (svar på 159956)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
En toppakning kan jo gå på mange måder.
Ud i en vandkanal = bobler i køleren.
Ud i en oliekanal = kraftig underkompression.
Ud i det fri = meget larm.
Mellem 2 cylindere = dårlig start og dårlig trækkraft og dårlig gang.
Og i en kombination af 2 eller 3 eller allesammen.
Og toppakningen er jo en relativt enkel og billig løsning.

Hvis det er en toppakning......
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
159958: sv: sv: sv: sv: Underkomprision (17-09-2018 19:47:22) (svar på 159957)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
De har en mill.spec. her:
https://pablanchard.co.uk/spares/web2.5-disel-eng
Der kunne man måske aftale at de konverterede starteren til en ny 12V og afmonterede enorme 24V generator og sparede lidt mønt på det.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
159959: sv: sv: sv: sv: sv: Underkomprision (17-09-2018 20:20:19) (svar på 159958)
Gert Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.188.156)
Hej Kenneth, ja det er jo rigtigt nok med toppakning, og er jo også den billigste løsning hvis det er det,

så jeg kan jo altid starte med at tage toppen af og så håbe på at det er pakningen, og er det værre end det, så tror jeg nok jeg

tyr til det sidste foreslag vedr motor, tak for input alle sammen VH Gert, som håber på snarelig kørsel igen i LR.

Index
159969: sv: Underkomprision (18-09-2018 11:13:25) (svar på 159946)
Morten H Nielsen #8750, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 185.126.109.110)
Min 2,5 td havde "spist" knast og knast følgere på lidt under 20000 km efter renovering. Så måske problemet, kunne være, her.
Den var virkelig underlig, og vi troede, at det var en ny renovering. Men det viste, sig at være gjort, med ny knast, og følgere.
Mvh MOrten.