tilbage

Land Rover Forum  

Index
160112: Erfaringer med JWR Offenhauser Dual Port insugningsmanifold. (01-11-2018 20:30:59)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.193.113)
I april 2009 spurgte Ole Jensen om erfaringer angående JWR Dual Port indsugningsmanifold kontra Edelbrock.

Er der nogle der i mellemtiden har nye erfaringer med de to manifold?

Når man læser om JWR på nettet, er der en forbedring på 15-30 % flere hk og bedre benzinøkonomi. Men hvor meget bedre?

Mvh

Kaj.

LR 90 V8 1987
Index
160136: sv: Erfaringer med JWR Offenhauser Dual Port insugningsmanifold. (05-11-2018 19:34:13) (svar på 160112)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.43.223)
Det har jeg... for at gøre det helt kort - JWR offenhauser Dual port er bedst sammelignet med Edelbrock Dual plan...

Men der er nogle forudsætninger som skal være på plads, for udnyttelse af designet optimeres...

1. man skal orienterer sin 4 barrel caburettor korrekt...således primary og primary er i harmoni det samme gæller naturligvis også for secondary...eller spolerer man designet af manifold & carb.

2. man kan kun benytter benytte en carburettor som både har primary & secondary butterfly/port, hvis man ønsker at optimerer effekten af dual port design. - single butterfly carb. fungerer ikke med designet på Dual port - (SU/Zenith Stromberg vil kunne fungerer med Dual plan)

Effektforbedring kan jeg ikke elaborere i, har ikke dyno-målt setupét... vil umiddelbart tror en anden knast vil tilvejebringe effekt hurtigere og billiger... naturligvis på bekostning af benzinøkonomien... jeg føret heller ikke oversigt vedr. forbrugt, det sikkert blot have gjort humøret mindre opstemt... ville nok ikke have valgt RV8, hvis det var et issue...

Min vurdering indledningsvis er rent subjektiv udfra torque / speederrespons / driveability... tror bestemt ikke på man kan opnå 15-30% gratis effekt... det lyder for mig som overoptimistisk salgsgas... - benzinøkonomi er bestemt af højer foden... (og om man har noget på krogen)
Index
160154: sv: sv: Erfaringer med JWR Offenhauser Dual Port insugningsmanifold. (07-11-2018 21:09:20) (svar på 160136)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.193.113)
Hej Ole!

Tak for din tilbagemelding. Mht. forudsætningerne er de på plads. Jeg har talt med rpi i England og svaret på spørgsmålet om JWR havde bedre benzinøkonomi var, at jeg kunne købe en Edelbrock 1404 og deres tændingsforstærker, så ville jeg få alt den speed jeg havde behov for. ?????????

Mvh

Kaj.