tilbage

Land Rover Forum  

Index
160206: karburator og indsprøjtning (25-11-2018 22:51:52)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.5.164.1)
Hej I forum.

Hvad er forskellen på en 3,5 V8 motor henholdsvis hvor er monteret SU-karburatorer eller monteret med EFI indsprøjtning?

1) Har en motor monteret i min RRC en 3,5 V8 karburator som jeg mistænker at være ødelagt i blok, knast eller toppakning.
2) Har en komplet RRC 3,5 V8 EFI motor til at stå komplet og jeg ved den kørte da jeg tog den ud af anden RRC.
3) I den " kørende " bil med karburator motor sidder der en 3-trins automat kasse som jeg vil beholde.

Mit spørgsmål er om det kan betale sig at få kick down på EFI motoren til at fungere med automat kassen eller vil det være nemmere at tage indsprøjtningen af og montere karburatorer på EFI motoren.

Nu skal jeg lige tjekke om den motor med SU'er er defekt eller om det "bare" er dårlig indstillede SU'er.
Tror lidt og håber det er det sidste, men i værste fald kan jeg komme ud i et motorskift..
Index
160207: sv: karburator og indsprøjtning (26-11-2018 12:43:56) (svar på 160206)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.44.5)
3,5L efi har en anden knastaksel end sugebenzinerne, som er medvirkende til at give den 156hk. Hertil en anden benzinpumpe, efiens benzinpumpe giver 2,5+ bar, mens sugebenzinernes giver 0,2-0,3 bar.
Bedst er in-tankpumpe, den er spædet hele tiden.
Det er et møjsommeligt arbejde at overflytte elektronikken, hertil er ecuen "das sorges-kind" fåes ikke mere som ny og "few-and-far-between" som fungtionel brugt. Vær opmærksom på de V8ere med tomatkasse, har 9,5 i kompressionsforhold hvilket giver højeste hk og nm ved lavere omdr. end tilsvarende med manuel gear. Kan man få efien til at fungere, vil man blive rigt belønnet og smil fra øre til øre. :o)
Index
160218: sv: sv: karburator og indsprøjtning (27-11-2018 11:15:15) (svar på 160207)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.5.165.127)
Hej Verner.

Nu tænkte jeg at skifte EFI indsprøjt ud med KArburatorerne da den motor med karburator har lave komp. tal på cylinder 3 og 7 og resten af cylinder ligger på 10 til 12 dog er 8 lavest med 10.
Original motor er en 9,35: 1 og har komp. 9,5 ifølge bogen.
Jeg tænker bare hvis jeg alligevel skal skifte toppakninger og den originale motor er åbnet så skifte kanst og alt det samtidig, så kunne jeg montere karb på reservemotor og renovere roiginal motor.
Men vil det godt med karb. på EFI motor..

Claus