tilbage

Land Rover Forum  

Index
20669: Sandblæsning af ramme (13-01-2005 14:35:42)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.88.20)
Hej alle. Der er mange indlæg om sandblæsning af rammen, men når jeg ringer rundt til forskellige firmaer siger de at de ikke kan sandblæse ordentligt indeni. Min ramme skal galvanises så den skal jo være HELT ren indeni. Er der nogen der har erfaringer og evt et godt sted at henvende sig, helst på Sjælland. Jakob
Index
20671: sv: Sandblæsning af ramme (13-01-2005 18:57:06) (svar på 20669)
Henrik Fasmer #6685, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.23.93)
Hej Jacob
Når rammen skal varmgalvaniseres kommer den først i et bad med lud, og det skal nok komme derind hvor sandblæsern ikke kan komme.
Og når den først er galvaniseret, skal den nok holde din tid ud. Men det er en god ide at få rammen sprøjtet med Pava eller et ligende produkt, inden den først kommende vinter bilen skal ud i.
88 hilsen Fasmer
Index
20691: sv: sv: Sandblæsning af ramme (14-01-2005 12:56:23) (svar på 20671)
Lars Huvendick #6910, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 83.72.76.135)
Vedr.galv. er der ingen tvivl om at det er godt og langtidsholdbar.

Med hensyn til efterbehandling, syntes jeg at man skal ta det stille og rolig, min erfaring er ikke fra biler men fra vindmøller der i deres pionertid blev galv. og efterfølgende malet det skulle være så godt men noget skidt blev det.
der sker det at galvanisering udsveder nogle salte,som man efter følgende lukker inde, det er både til skade for galvaniseringen samt for overfladebehandlingen (rust)

jeg ved godt at undervognsbehandling er noget andet, men jeg tror ikke at der sker noget ved at vente et år eller 3

LandevejsRøver hilsen Lars
Index
20745: sv: Sandblæsning af ramme (16-01-2005 22:04:09) (svar på 20669)
Lars Kragh (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.51.190)
Hej. Hvis du henvender til et galavaniserings firma. Klarer de hele processen. Men hvis det er en gammel ramme kan du riskerer at den bliver skæv.Alternativet kunne være en sandblæsning med en efterfølgende metalisering. Og herefter kan du male rammen med en 2 komponent korrisionslak. Og til sidst en Pawa behandling indvendig og udvendig. Hilsen
Lars
Index
20783: sv: sv: Sandblæsning af ramme (18-01-2005 16:05:28) (svar på 20745)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.88.20)
Nu har jeg snakket med Tychsen i Viby og diverse sandblæsningsfirmaer. Udgangen på det er, at det ikke kan lade sig gøre at sandblæse rammen indvendig og at Tychsen ikke har mulighed for at fjerne olie og undervognsbehandling derfra inden galvaniseringen. Galvaniseringen har derfor ingen virkning indvendig hvor det er vigtigst, så jeg må nok nøjes med at få den sandblæst udvendig og så male den. Jeg vil gerne høre hvis andre har nogle overvejelser herom. Jakob
Index
20784: sv: sv: sv: Sandblæsning af ramme (18-01-2005 17:26:05) (svar på 20783)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.82.211.182)
Jeg tror desværre du har ret i din konklusion.
Det er præcis min erfaring efter 10-12 lignende projekter for år tilbage og utallige forespørgsler og tankeeksperimenter.
Index
20785: sv: Sandblæsning af ramme (18-01-2005 19:19:36) (svar på 20669)
Frederik Busk-Clausen #6066, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.182.129.9)
Jeg fik galvaniseret min ramme hos DOT (Dansk Overflade Teknik) i Ferritslev på Fyn. De sørgede få at den fik fjernet al den gamle undervogns behandling ved at få det brændt af. Hvor de fik den brændt eller om de gjorde det selv ved jeg ikke. Det skal så bare lige siges at det var næsten dobbelt så dyrt at få den brændt som det var at få den dyppet i karet med zink. Er ikke færdig med at samle bilen endnu. Og har ikke kunnet finde nogle skævheder.

Mlrh Flop
Index
20786: sv: sv: Sandblæsning af ramme (18-01-2005 19:36:17) (svar på 20785)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.160.41)
Hej Frederik. Har de et tlfnummer til dem. Kan ikke finde dem på Krak. mvh Jakob