25578:
sv: sv: sv: Ny motor (18-07-2005 17:04:51) (svar på
25550)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (
ip-adr: 195.41.184.54)
Hej Claus
Så tillad mig at bavle lidt videre og komme med endnu en vandre historie, jeg kritiserer skam ikke japanske motorer, har selv sværget til dem i alle de år jeg kørte motorcykel, og selv om Yamaha fabrikkerne, da de skulle lave deres første 650 twinmotor, hentede ingenører fra Toyota og Triumph, og selv om V8 Buick motoren oprindeligt kom fra Tyskland, og 300 TDI bliver lavet i Brasilien, så er der ingen tvivl om, at en motor der er lavet til bilen vil generere en højere salgsværdi, end et hjemmebygget projekt, uanset at man kan få konverterings kit osv.
De der har prøvet det, er altid lige nødt til at gå på kompromis nogle steder, feks. bliver det måske et must at montere et overdrive, eller lægge motoren lidt skævt i motorummet, eller tippe den lidt til den ene eller den anden side,montere to svinghjul, osv. osv.
Derefter er der spørgsmålet om reservedele og priserne på disse, jeg har ladet mig fortælle at et topstykke til en Patrolmotor, koster 27000 kr., og at det ikke er noget man finder brugt. Det kan da godt være, at det er en vandrehistorie, men er den vandret helt herover på Fyns land, så er den nok kommet godt omkring, og tænk på hvad det betyder for prisen på en brugt 90ér.
Venlig hilsen
Hartley