Til Benno - Ole m.fl.
Der er sq da intet odiøst i at gøre folk opmærksom at der faktisk findes en dansk klub hvis speciale er militærkøretøjer- deres anvendelse, placering i dansk eller udenlandsk forsvar og oprindelse og at man derfor ikke behøver at opfinde den dybe tallerken een gang til.
Selvfølge er man medlem af Dansk Land-Rover klub fordi man kan lide at køre/eje LR produkter, og selvfølge har klubben bilen som bil i fokus hvad ellers ??
At Land-Rovers militærhistorie er vigtig er der ikke tvivl om, det er Land-Rovers andel i industrialisering af engelsk landbrug efter WW II, udbredelse som redningskøretøj om.a. også.
Jeg har selv haft 3 ex-brand Land-Rovere, og da jeg ville vide mere om de danske LR i "redningsudstyr" var det naturligt at søge på
www.beredskabsinfo.dk hvor der er en masse om brandbiler og køretøjer.
At jeg også interesserede mig for det aspekt betød da ikke at jeg samtidigt havde mistet interessen for LR som bil og derfor straks måtte melde mig ud af DLRK.
Min pointe var blot, at fordi man ønsker at dyrke en "niche-interesse" i Land-Roververdenen, behøver det ikke medføre oprettelse at specielfora, udvalg o.lign i klubregi.
Forresten er det ikke så mange måneder siden at Verner Odd Rasmussen fra reg.ØSJ fik nogle på munden fordi han foreslog en niche/register alene med stationwagons......
mvh
Claus Kjøller
tidligere ejer af 88" Light weigt 24v diesel 1983.
Sidste årgang der var tjenestegørende i hæren. Oprindelig indkøbt af HMAK og det hollandske forsvar som "samkøb". Derfor er de fleste skilte og vejledninger i bilen på hollandsk. Bilen var tjenestegørende som SKYDOFF tjenestebil ved H-S-S Sjælsmark skydebane.