27298:
sv: sv: sv: sv: sv: Afgift på bus? (19-09-2005 13:59:51) (svar på
27247)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 80.197.44.74)
Hej Jonas,
Endnu en praktisk erfaring!
110" TD5 fra 2000, m aircon, alufælge, oliefyr, soltag og tractioncontrol; alt oplyst til T&S!!
km 95.000 - afgift DKK 60.500, estimeret handelsværdi 115.000!!!
Mht. indregistering some bus i oprindelses landet!! Det er en heftig diskussion. Jeg tror det er en nitte - utrolig mange private samt forhandlere importerer disse biler fra Tyskland, og ingen har nogensinde været brugt til andet end personvogne i Tyskland. Jeg tror at grunden til at man tror at de skal være indregistreret som bus når man læser reglerne, er at man hos T&S skelner mellem BUS og STOR PERSONVOGN! Min blev registreret som stor personvogn, og jeg har aldrig hørt et kny fra hverken T&S eller hos synshallerne. Mit egen syn hos Synshallerne foregik med totalt åbne kort. Det med at det er ulovligt og at bilen skal være indregistret som bus i oprindelseslandet er og bliver en nitte. Hold dig indenfor EU så er det fællesregler der gælder og der er INGEN forskel fra at gøre det herhjemme. Der er jo ingen der forhindrer dig i at købe bilen herhjemme, bringe den up-to-date mht. sæder, seler osv, og så indregistere den på hvide busplader eller alm. hvide plader. Eller at købe en personvogn eller bus, flå sæderne ud, og indregistrere den som gulplade bil. Grundlæggende gælder de samme regler til sikkerhed for store personvogne som for almindelige personbiler (frem til medio 2001), og disse regler følger nogle EU normer.
God jagt - det er sjovt og nervepirrende.
Mvh Jakob