30578:
sv: sv: sv: sv: Freelander, hvilken motor??? Td4 eller ej? (05-01-2006 15:45:52) (svar på
30576)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 195.249.65.29)
Lur mig, folk vil på afstand kunne se, at jeg ikke er en "standard-heste-trailer-trækkende" Freelander ejer.
Den kommer ikke til at stå standard med 16" aluer og sommerdæk, næ nej!
Vi snakker en Freelander som et seriøst bud på en off-roadmaskine. Godt med barnlige klistermærker, ekstralygter, hævet, hi-lift i varerummet, med gode dæk osv.
(Min brors med BFG MT i størrelse lige tilpas, ser allerede godt ud)
Tilbage til det med købet af enten L-motor eller Td4. Jeg fandt følgende i en test i et gammelt Bil Magasinet:
Land Rover, som i øvrigt var den fornuftige del af Rover-forretningen, nåede at nyde godt af BMWs nye 2-liters 4-cylindrede commonrail-dieselmotor. Motoren, der også ligger i Rover 75, yder 112 hk, 15% mere end i forgængeren, men vigtigere er drejningsmomentet på 260 Nm - en forøgelse på 24%. Desuden ligger det maksimale drejningsmoment allerede ved 1.750 o/min., 250 o/min. lavere end på den gamle dieselmotor.
Og så roser de den ellers til skyerne, og kalder den det klart bedste motorvalg indenfor Freelander-verdenen.
Ergo må det være en Td4 jeg skal ha! (Helst i grøn).