31009:
sv: Skift af differ (18-01-2006 19:59:37) (svar på
31008)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.141.253)
Friløbsnav har ingen betydning, bare et par del mere at skrue af, før du kommer ind tik de stor møtrikker for enden af "stub axel" Når du skriver Friløbsnav, så konkluderer jeg at det er en serie bil. er det S2, så i ca halvdelen af tilfalde så er det Rover aksel i begge ender.
I så fald, træk stik aksler, afmontere kardan aksel, derefter kan "klumpen" skrues løs, & løftes ned (få gerne en til at hjælpe, da det vejer lidt. S3 er som regel Salisbury(Dana60) bag, & Rover foran. Salisbury akslen kræver speciel værktøj for at få diff klumpen ude af huset, i modsætning til Rover, hvor "klumpen" er faktisk i sig selv låget på diff huset. Selvom du er udlært mekaniker, vil jeg foreslå at du få fat i en manual, og så er alt indlysende! Som du sikkert allerede har erfaret, er Rovere ikke som de andre! Nogen steder er de geniale, og andre steder er man nysgerrigt efter at vide hvad de kom i designerens drinks aftenen før!!
Hilsen fra en endelig sne-ramt Norge, 2217 David.