Hej,
Jeg har prøvet lidt af hvert nu, vasket det af så jeg kan se hvor det sker, og sat tryk på systemet...det drypper fra vandpumpen så den er defekt.
Jeg prøvede også det du skrev her til sidst Kenneth med at holde på kølerslangen og starte vognen op, synes ikke jeg kan mærke at slangen bliver pustet op, så hvis toppakningen er utæt må det være meget minimalt.
Det bobler heller ikke i ekspansionsbeholderen når jeg fylder den helt op, med motoren kørende. Terminalen har sikkert sådan et måleapparat til co2, men jeg prøver lige til på et andet værksted alligevel, man har jo før hørt om værksteder der laver noget uden at checke det helt. Jeg ved ikke hvad en ny toppakning og en vandpumpe koster her i DK til sådan en TD4.
På følgende link kan jeg få vandpumpen til ca 85.00£
og toppaking til ca 38£ men hvordan ved jeg om det skal være en 1,2 el.3 holes head gasket ??
http://www.famousfour.co.uk/new_parts/parts.php?veh=freelander&sec=eng&eng=e_td4Der er en del(meget) der skal skilles ad, hvis toppaknigen er defekt.. det vil nok være smart og skifte den samtidig med vandumpen, det skal siges at det største indgreb jeg har lavet på området er en udskiftning af en toppakning på en fiat uno fra 1990. Så jeg ved ikke om det er at skyde over målet!!!
Hilsen Michael, som endnu engang takker for gode tips.