tilbage

Land Rover Forum  

Index
8055: Regionsandele #8 (03-03-2003 22:19:25)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Regionsandele
Bliver regionsandelen fordelt rigtigt?
Ja - jeg ved det ikke, men det er da lidt trist, at rendestensfræserne skal sidde med en stor fyldt pengekasse, som de dårligt ved, hvad de skal bruge til. Ville det ikke være mere retfærdigt at uddele regionsandele efter aktive medlemmer? Det kunne evt. være, at andelene skulle udeles på baggrund af procentvis fremmøde til regionalforsamlingerne. Så kunne det måske være, at bestyrelserne fik gjort noget ud af at lave regionalforsamlingen til et spændende arrangement?

Eller er der for mange penge i regionerne? Nogle regioner kan slet ikke nå at bruge dem, andre har rigeligt osv.
Skulle man tage nogle af alle disse penge og samle i en jordfond under HB til fremtidig indkøb af terræner/stort terrænleje? (Dette er ikke opfordring til at genoptage debatten om Hedeager)
Der er sikkert en masse meninger om, hvordan pengene skal fordeles, og det er nok ved at være på tide, at der bliver diskuteret lidt om, hvad og hvordan det evt. kan gøres i fremtiden.
Jeg er ikke ude efter, at vi bare brænder alle pengene af, men at vi prøver at finde ud af, hvordan de aktive medlemmer får mest for pengene.

Venlig hilsen
Peter Struntze
2005
Index
8070: sv: Regionsandele #8 (04-03-2003 10:47:18) (svar på 8055)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Der kan være mange årsager til ikke at deltage i en regionalforsamling, og ligefrem at gøre deltagerantallet heri til parameter for udbetaling af regionsandelene er nok at gå til yderligheder.

Men hvornår er man egentlig et aktivt medlem? Er det når man kører Trial, når man sidder i en regionsledelse, eller når man sidder på lokum og læser OASEN?

I mine øjne er alle der har indbetalt sit kontingent lige "regionsandelsberettigende", og det uanset om man er medlem alene pga. forsikringsordningen eller pga. klublivet, i hvertfald som vedtægterne ser ud i dag.

Det vil altid være sådan, at pengene samler støv i nogle regioner, medens de arbejder på højtryk i andre regioner. Og det står jo enhver region frit for at søge DLRK om ekstraordinær støtte, skulle regionsandelene ikke kunne dække behovet.

At yde gaver/låne midler regionerne imellem er også praktiseret før, og er fortsat en mulighed.
Index
8081: sv: sv: Regionsandele #8 (04-03-2003 15:40:33) (svar på 8070)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.194.32.211)
Dette indlæg i Struntzes indlæg, kræver næsten at nogen tør påtage sig at definere det "rigtige" DL-RK-medlem. Måske var det en idé, at bruge nogle af DL-RK's mange pengemidler til at få lavet en professionel undersøgelse af medlemsunderlaget og medlemmernes interesser og motiver for medlemsskabet af DL-RK. På den måde ville beslutninger basere sig på facts, og med den forudsætning, at ethevrt medlem der har betalt sit kontingent og opfylder betingelserne for medlemsskab, er ligeværdigt med øvrige medlemmer.
Index
8207: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (10-03-2003 15:45:58) (svar på 8081)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.244.245)
Det er vel unødvendigt at bruge af den støt voksende formue på at undersøge medlemmernes motiver for medlemsskab .... Flere af indlæggene her på siden viser med al tydelighed at rigtig mange nye medlemmer er her af én grund; forsikringen.
Og skulle man vove sig ud som 'aktivt' (og nyt...) medlem, skal man nok hurtigt lære at vende tilbage til det første motiv.
Index
8221: sv: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (10-03-2003 18:58:43) (svar på 8207)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Det kunne jo være at vi skulle begynde at undervise efter helt nye retningsliner, hvis du mener at alle nye medlemmer "kun" kan ødlægge deres bil.

I øvrigt er det jo langt fra alle medlemmer der er medlem af forsikringsordningen. Men det er jo ikke et tal som kommer frem andet til Landsrådet.

Hilsen
Struntze
Index
8249: sv: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (11-03-2003 15:20:37) (svar på 8207)
ltr (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.181.130)
Hej PDK hvem du så end er?

Det er rent faktisk kun lidt over 1/3 del af medlemmeren der deltager i klubbens forsikringsordning, ca. 700 ud af 2000. Så der må jo være dobbelt så mange der har andre grunde til at melde sig ind i klubben. Hvad du mener med den sidste del af dit indlæg kan jeg ikke rigtig forstå, er du blevet dårligt modtaget i klubben eller hvad drejer det sig om?

Med Venlig Hilsen

ltr
Index
8261: sv: sv: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (11-03-2003 20:34:07) (svar på 8249)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.159.234)
Hej Lars

Som der kan læses lange historier om andetsteds her i forummet hedder jeg Pernille. Og det siger jo så ikke ret meget mere om min person end PDK... :-)

Det er da glædeligt at så mange har andre årsager end forsikringen til at melde sig ind. Vi sidder dog en del 'passive' (hvornår man så end er det...) medlemmer, som primært er her for forsikringen. Og med et svagt håb om det på et tidspunkt bliver mere positivt modtaget når nye medlemmer vover at komme med et 'friskt pust' til ledelse, debat m.m. i klubben.

Jeg ved ikke om det kan kaldes dårlig modtagelse når der står 6-7 dæksparkere og griner røven i laser, af en kvinde der vover at komme alene til grønt bevis... og så ovenikøbet i en Freelander, der jo tilsyneladende dårligt er at regne for en Land Rover. Men det var ikke meget andet end forventet, og jeg er stor nok til at svar igen på tiltale, så arrangementet blev nu hyggeligt nok alligevel og jeg græd mig ikke i søvn den nat.

Venlige hilsner
Pernille aka PDK
Index
8270: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (12-03-2003 00:19:33) (svar på 8261)
Lars Tronhjem Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.181.130)
Fortæl mig lige at det ikke var i min region så jeg kan sove roligt i nat! Hvis man kalder det andet end en dårlig modtagelse, så tangerer det vist årtusindets underdrivelse. Hvis det er den måde man bliver modtaget på, når man møder op til et arrangement som nyt medlem, så kan jeg godt forså at man løber skrigende væk igen. Det kan ikke være rigtigt at det skal komme an på de nye medlemmers psykiske styrke der gør om de kommer igen. Der kan man da virkelig tale om et problem der burde gøres noget ved på højeste plan i klubben, for alt det meget gode arbejde som bliver gjort i mange regioner, har det med at blive overset pga. de heldigvis få dårlige oplevelser, som man desværre hører om at nye medlemmer bliver udsat for engang imellem. Holdningen overfor nogle af Sollihuls nyere produkter som Range Rover, Discovery og Freelandere ikke er "rigtige" Land Rovere kender jeg særdeles godt, jeg kører selv Discovery og har haft en Range Rover, og møder den ofte. Men faktum er at havde det ikke været for, i hver tilfælde Discovery'en og Freelanderens vedkomne, havde Land Rover været endnu et dødt britisk bilmærke. De 6-7 dæksparkende herre (hvilket jeg går ud fra det var, tilgiv mig hvis jeg er fordomsfuld) burde selv have et los et vist sted, så de kan lære at opføre sig ordentlig over for nye medlemmer. Eller også skal vi have oprettet et register for "de sure gamle indspiste mænd" så de kan få deres egen klub i klubben, ligesom veteranregistret og registret for brand- og rednings køretøjer uden sammenligning i øvrigt!

Med Venlig Hilsen

Lars Tronhjem Rasmussen, reg. øjy
Index
8273: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (12-03-2003 02:17:42) (svar på 8270)
Hartley Nielsen formand@dlrk.dk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.54.69)
Pernilles oplevelse er vist desværre ikke den eneste, og derfor har vi fra HB allerede for et par måneder siden, da vi begyndte at planlægge dette års debat for Landsrådet, lavet et punkt på dagsordenen der hedder "Modtagelse af nye medlemmer". Hvis der er andre der har haft lignende erfaringer kunne det være interessant at høre om det.
Index
8280: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Regionsandele #8 (12-03-2003 12:14:43) (svar på 8270)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.63.132)
Hej Lars

Sov du bare helt roligt. Det var ikke i hovedlandet.

Du har ret i, at især Freelanderen har været med til at profilere LR - også blandt folk der ikke ønsker at placere over en kvart million i to sæder.

Rart at det ikke kun er mig der har fordomme om gamle, sure, dæksparkende ... mænd.
Men vi kvinder burde jo også snart have lært det; vi KAN ikke køre bil ... og slet ikke i terræn :-))

Tror desværre ikke det er helt så nemt som Hartley skriver .. at lave en ny procedure for modtagelse af nye medlememr (i nye biler og med nyt (i klubben) køn). Det kræver en decideret holdningsændring hos mange 'gamle' medlemmer.

Mange venlige hilsner
Pernille