sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagtøjet sveder olie (09-12-2010 21:31:43)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Jo Paul, grunden til jeg førte "scheisshauseideen" omkring
RRCbagakselmonteringen ud i livet var det oprindelige Salisburybagtøj var træt- utæt for olie, knækket bolt i nav og dækpladerne ved ankerpladerne var næsten tæret væk.
Mekanisk dog i OKstand. Selv om HCPUen er nedvejet til 2400Kg total, så er højest tilladt akseltryk uændret 1850Kg. Udover den væsentlig forbedrede bremseevne, er der grundet den lavere uaffjedrede vægt, betydelig bedre vejgreb ved frisk kørsel. Støddæmperne fra RRCen blev flyttet med over, de er blødere end 110"erens, hvilket sikkert har medvirket til de bedre køreegenskaber, hertil bløde "no load" EMUfjedre. Reduktionsventilen er udeladt, da bagakslen ingen tendens har til overbremsning; testet på bremsefelt, også ved fuld last.