Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: Region Østjylland "pillet" af DLRKs hovedside... (14-10-2003 09:40:24)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy
Jeg er nu ikke så bange for at starte en debat Hartley, selv om jeg også helst er den foruden, men kommer den, så kommer den – og måske er det så fordi, der brug for den..?

Jeg undrer mig stadig over, at Hovedbestyrelsen (HB) ikke har offentliggjort klubbens officielle mediepolitik vedr. hjemmesiderne, sådan som det ellers er blevet besluttet på Landsrådet, at det skal ske med alle regler, bestemmelser og retningslinier. Og nu har debatten kørt i flere uger – men det er måske netop et udtryk for, at der ikke er noget at offentliggøre.

Du bruger udtrykkene ”retningslinier” og ”regler” i flæng om grundlaget for klubbens mediepolitik – det siger med al tydelighed, at vi er ude i en gråzone, hvor man ikke ved om det rent faktisk er lov eller vejledning, vi er ude i.

Da HB åbenbart ikke vil offentliggøre føromtalte referat, så alle medlemmer kan få indblik i grundlaget, vil jeg tillade mig at citere fra referatet:

”Bannerreklame og links

Vi ønsker ikke at have bannerreklamer på hovedsiden eller på de regionale sider. Derimod vil det være en god ide hvis OASEN havde mulighed for enkelte bannerreklamer på RoverBørsen som de kunne sælge til interesserede.
Links til steder af kommerciel interesse må ikke være i form af billeder eller anden grafik. Det skal være i form af links fra tekst, f.eks. som en del af et referat fra et arrangement hvor de sponsorer der har giver til arrangementet nævnes.
Links til steder af ikke kommerciel interesse f.eks. søsterklubber, må gerne være med billede/grafik.”

Dette er hvad 1 repr. for HB, 1 repr. for OASEN, 1 repr. for klubbens hjemmeside og 3 regionsledere er blevet enige om. Og det er alt, hvad HB har at bygge sin mediepolitik omkring hjemmesider på.

Og det er altså for tyndt, kære HB. I sager af så vigtig karakter, kan man ikke bruge vendinger som ”ønsker ikke”, ”god ide” og ”må gerne”. Og hvor ligger grænsen mellem ”kommerciel interesse” og samarbejdspartnere? Endvidere skal det indskærpes, om der er tale om DL-RK’s hovedside eller regionale hovedsider, osv. osv.

Kort sagt, ovenstående er ikke lovtekst – det er et ganske almindeligt referat fra et møde, hvor 6 personer har drøftet klubbens hjemmesider mv., men det duer bare ikke som et generelt regelsæt for udformning af hjemmesider i en klub af vores størrelse, og med den udvikling som mediet undergår.

Jeg kan derfor endnu en gang kun opfordre HB til, at få indkaldt til et nyt møde i medieudvalget hurtigst muligt, så vi kan få præciseret mediepolitikken, så den er til at forstå, og er udarbejdet på så bredt et grundlag af regionerne som muligt.


Ib Krause-Kjær
Regionssekretær i Region Østjylland
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "sidespejl"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.