sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (13-11-2011 16:33:57)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl
NEJ HOV ! Nu må jeg/vi sku' lige tage os sammen...!!!
Jeg har jo konstateret at svinghjulets tændingsmærker stemmer overens med virkeligheden. Stempel nr 1 er i top når den står på TDC-mærket.
Ergo - Svinghjul og måleskala sidder hvor det skal i forhold til stemplerne og krumtappen...
Når så min tændingspistol fortæller mig at gnisten på cyl 1 springer 6 grader før top ved 800 omdr./min. så er det sådan det er - og det er fuldstændig ligegyltigt om knastkæden er ny eller slidt. Det eneste der flytter sig er knasttiderne.
Okay - Vi ka' da godt lige blive enige om at hvis vis tændingen blev stillet til 6 grader før top den dag bilen forlod fabrikken og man så tjekker justeringen efter 100000 kilometer, så er det da meget muligt at den tænder 5-6 grader for sent pga. den slidte kæde, men hvis man så igen justerer den til 6 grader før top, med en tændingspistol, så er det jo iorden igen. Det vil derefter kun være knasten der er 5-6 grader "bagud".
Har jeg ret eller har jeg ret...? :)
Grunden til det dårlige optræk må være et karburator problem. Jeg vil tro at den skal ha' lidt mere benzin omkring halv gas og det må så være nålen der skal hæves et hak eller to....
Hvordan gør man det ?