sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (15-11-2011 09:46:34)
Bo Helsted
Hej Carsten,
vil bare lige kommentere på knastakslen: Visse årgange af V8´eren er notorisk kendte for dårlig legering/hærdning af knastakslen, hvorfor den nedslides efter 80-100.000 km. Nogle siger endda 50.000 km.
En ny knast koster kun ca. 600,- hos paddocks, og de hydrauliske løftere ca. 40,- pr.stik, så det er afgjort til at betale. På min gamle V8´er var det som at få en ny bil (ok, måske kun næsten...).
Kæde/tandhjul er lidt mere sådan la-la, det nye sæt jeg købte var for stramt til at kunne monteres på de nye tandhjul, så det blev en kombination af gamle tandhjul og ny kæde, der gav den rigtige spænding. Der er noget med tolerancerne, der ikke helt er på plads her, måske fordi det var uoriginale dele fra paddocks...
V8-hilsen
Bo