sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sløv V8´er med højt forbrug... (15-11-2011 10:49:15)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj
Og dog - Kompresionen bliver nøvendigvis ikke dårligere af den mindre fyldning et par graders slid vil betyde, den er mere udtryk cylinder tæthed, en lavkomp motor kan godt have et højt komp.test tal hvis den er tæt, og en højt.komp motor et lavt hvis den er slidt.
Der kan skrives om det i længere tid end det tager at lave bilen, i virkeligheden er alt dette ca 2 graders snak flueknepperi og rent gætværk, men et er sikkert kan man ved lave omdrejninger i højt gear ikke fremprovokere tændingsbanken står tændingen for lavt (for lidt fortænding), uanset hvad gradmåler og tændingspistol siger, og det kan dem der gider så diskutere i uendelige tider,(andre kan bare prøve at justere til mere fortænding)det er derfor vi har et diskusionsforum ;-)
tænk nu hvis det bare hed teknikforum ;-)