Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: Manualer og andre downloads (29-11-2003 03:03:03)
Ole May #6382, reg. øjy
Hej Jesper

På nettet kan man downloade tonsvis af manualer, vejledninger og meget andet litteratur uden, at dette konflikter med andres ophavsret - det kan derfor i nogle tilfælde, være særdeles vanskeligt, at afgøre om man er på "gyngende grund".

Det er ikke usædvanligt, at virksomheder, organisationer, klubber og lignende køber retigheder til beskyttet materiale og stiller dette til rådighed for brugere af et deres web-sted.

For mig er det, med denne viden, ikke usansynlig, at den Estiske LR-klub eksempelvis har en sådan tilladelse til at uploade manualer på nettet - ellers gjorde de det vel ikke.

Jeg foretrækker at anlægge den holdning i min færden på nettet, at det materiale der er frit tilgængelig også frit kan downloades - kald mig bare naiv - men det har givet mig en pæn samling information om Land-Rovere fra den ganske verden.

Det er iøvrigt (også) en ganske flink Webmaster den Estiske
Land-Rover Klub har, da jeg brokkede mig over et "broken link" til en af de omhandlede manualer, gik der kun et par timer inden fejlen var rettet og jeg modtog en mail med beklagelse af fejlen, og tak for min "opmæksomhed".

I øvrigt bringes der indlæg i dette forum, der i strid med den lovgivning, der er gældende for fører af automobiler, og som disse ved erhvervelse af førebevis forudsættes bekendt med - uden der findes anledning til indgriben fra Webmasters side.

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "truckcap"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.