Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Kaburator 3.5 V8. Hvordan er din erfaring ? (14-10-2012 08:51:32)
Peer Gotthardsen
Tja Henrik

Efter jeg erhvervede mig en 110 V8, med en meget mystisk motorgang, var jeg klar til at smide de monterede karburatorer ud (Stromberg/SU CD 107)
Jeg fik herinde et tlfnr. på en troldmand i SU i Vissenbjerg/Fyn, og efter en snak overbeviste han mig om jeg ikke bliver bedre kørende, man skal bare gribe det rigtigt an.
1. af med klokken og rens stemplerne/spjældene.
2. kontrollere returfjedrerne er lige lange, eller træk lidt i dem
3. Nye membraner i, de kan ikke vende forkert da der er små hak i
4. Dæmperstempler for enden af det sorte låg renses i sprit.
5. Saml det hele, og start med at fylde ATF olie i klokkerne, ca 5-10 mm under overkant rør
6. Kalibrer SU ved at lytte gennem en tynd plasticslange, sugelyden skal bare være nogenlunde ens, Stil tomgang MEGET lav!!!
7. Kør en tur til bilen bliver godt varm, juster tomgang til normalt niveau.
8. Lad bilen efter hjemkomst holde i tomgang et kvarters tid, med kølerhjelm lukket (VIGTIGT)
9. Hvis tomgangen nu stiger kraftigt når motortemperaturen stiger, er olien i klokkerne for tynd til dit brug.
10. af med olien, suges op med en lang tynd slange i munden og prøv en motorolie 10/40 og gentag pkt. 6 til 8.
Min egen erfaring er 10/40, den er godt nok lidt "træg på gassen" indtil man når driftstemperatur, men til gengæld, er tomgang så også perfekt og der er ingen huller i momentkurven :o)
En reperation til 300kr, og en søndag eftermiddag i tid :o)
Har iøvrigt et ekstra sæt liggende, de kan ses på roverbørsen
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "intercooler"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.