S.U. Karburator og 3 trins autogearkasse. (18-07-2013 09:20:28)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl
Hej I forum.
Nogen der kan hjælpe mig her. Bilen er en RRC 3,5 V8 karburator
Jeg har før haft strombergs monteret som karburator. Men havde nogen SU karbs til at ligge og ville så have dem monteret, de er monteret så langt så godt, kan under stort besvær få startet bilen som efter lidt tvang kommer til at køre stabilt, ikke OK men stabilt.
Nu vil jeg så prøve at stille lidt på dem så de kommer til at køre bedre og starte bedre.
med de gamle Strombergs gik tomgang i P op i 2000 omdr./min, ifølge rep. håndbog skulle dette være OK.
Nu hvor det så er SU karbs skal det så være det samme??
Men nu det generelle spørgsmål hvordan skal de indstilles og hvad skal der stilles på og hvor skal det gøres?
Skal alt pilles fra af diverse arme og stænger når selve grundindstilingen laves??
Jeg vil bare gerne lige have den til at starte og køre og så kan den komme til en der kan indstille SU'erne ordentligt.
Et sidste spørgsmål: Jeg er nødt til at putte et stump rør fra en gammel diesel højtryksrør ind i returslangen så jeg kan få tryk nok på bensinen så karb nummer 2 kan få noget bensin, karb 1 er ikke noget problem.
Er der virkelig så stor forskel på benzin tryk til stromberg og SU eller er der et eller andet fuldstændigt galt i mine SU karburatorer??
Da SU'erne sad på en anden motor var returen totalt stoppet og der kørte de rimelig OK.
Nogen der har nogen HINT.
Claus