Land Rover Forum

Svar på indlægget:

endnu en lr wannabe :-) (06-11-2013 19:52:21)
tina holm
hej allesammen,

ja her er så endnu en wannabe, jeg har siddet og læst her et par dage om råd til sådan nogen som mig, men har nu et par spørgsmål, før jeg bestemmer mig

har kørt toyota landcruiser i 13 år (lj 70 årg. 87), men har lige været til syn og måttet indse at det er slut med den - vi får simpelthen ikke gjort det, der skal gøres for at holde sådan en gammel svend i live - det er nr. 2, der er rustet væk for os

nu er der ikke rigtigt flere af dem tilbage derude - ikke til salg ihvertfald - og vi havde egentlig besluttet at købe noget mere almindeligt - en varebil som f.eks peugeot expert, budgettet er ca. 30.000

men så kunne jeg jo ikke lade være med at kigge på hvad man ellers kan få af "rigtige" biler :-). jeg har prøvet en defender engang - lidt for rustikt efter min smag, så kiggede efter noget lidt mere komfortabelt og fandt jo indtil flere freelandere fra omkring 2000-2002 og et par gamle discovery fra sidst i 90'erne, som man kan få for omkring 25tusser

de ser jo dejlige ud men...

min genbo har defender og siger at de der freelandere går i stykker hele tiden - noget jeg jo ikke lige er vant til fra toyotaen, og heller ikke har råd til. jeg er også lidt bekymret over alt det elektronik, som vel ikke sådan er til at "skrue i" selv?

han siger også at at hans defender nemt kan koste 15.000 at have til service - og det er vel at mærke ikke hos terminalen og deres 800 i timen, men hos en, der tager 495 i timen - så hvorfor skal det koste så meget, når nu, til sammenligning, service på min yota typisk har kostet omkring 5000 - og er det ligeså dyrt med de andre...?

min mekaniker har også mumlet om at hvis jeg havde syntes at det var dyrt med yota'en, så kan jeg bare vente mig hvis jeg køber en lr - er det virkelig så galt?

og hvordan med pris på forsikring - betaler 3000 årligt for toyotaen hos alka

min mand er mest lun på freelanderen, jeg er mest på disco'en pga. reduktionsgear og spær. behovet er mest landevejskørsel, men vi har det lidt med at få forvildet os ind i en skov eller ud på en mark og kan også godt li' at tumle lidt rundt i sneen (jeg var lidt træt af at køre sidelæns i den korte lj 70 :-))

så hvad siger I?

pft

/tina - djursland
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "gaskabel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.