Land Rover Forum

Svar på indlægget:

LR 110 Bus med klausul CRM3 og nye plader (05-07-2014 16:30:53)
Kim Sørensen
Jeg har netop købt en LR 110 Bus, 1987.
Ved omregistreringen på skat.dk blev jeg henvist til at kontakte Skat, da der var en klausul CRM3 på køretøjet.
Efter at have ventet meget meget lang tid i telefonen, fortalte den flinke medarbejder ved Skat, at der ved overgangen til nyt IT system ikke var konverteret alle oplysninger med fra det gamle system.
Derfor skulle jeg indsende toldpapirene og reg. attesten på bilen, og så ville Skat i løbet af 2-3 dage sørge for at systemet var opdateret, og så kunne jeg omregistrere bilen efterfølgende uden klausul på køretøjet.

Jeg valgte dog at tage en fridag og kørte til Skats motorcenter i Århus. Det viste sig at være en god ide.
Efter 1 times venten i køen, kom jeg ind til nummerplade skranken, og her gav medarbejderen hurtigt op og mente at jeg skulle ind i en anden afdeling, jeg slap dog for at trække nyt nummer og gik direkte ind til den anden skranke.
Her viste de ikke hvorfor eller hvordan klausulen skulle fjernes, og efter at 2 ansatte havde kæmpet i ca. 30 minutter blev bilen afmeldt og tilmeldt igen, og vupti så var klausulen væk.
Tilbage i nummerplade afd. skulle jeg så omregistrere bilen, MEN så opdagede Skat at jeg kørte på HVIDE plader, og at tallet 99 indgik i dem......
Det var en klar fejl da 99 i nummerpladen er forbeholdt indregistrerede taxaer....
Så enten skulle jeg omregistrere bilen som stor personbil, + nye afgifter og meget mere i vægtafgift, eller også skulle jeg have nye GULE plader der startede med 87, der jo er forbeholdt busser.
Jeg sover ligegodt om der hvide eller gule plader, så fred med det, stik mig nogle gule plader hvis det er lovens forskrift...........
Det gik fint, men så skulle jeg betale 1300 for de nye plader, og her måtte jeg snakke lidt frem og tilbage, "bussen" er jo synet en gang om året på hvide plader, og jeg har jo ikke bedt om nye.. osv. så den flinke Skat medarbejder annullerede opkrævningen på de nye plader og jeg gik glad hjem og monterede de nye plader.

Hvad vil jeg med denne beretning? måske ikke andet end fortælle at Skat ikke mener at busser må køre på hvide plader der starter med 99, og at de ikke gør noget aktivt for at finde dem der gør det. Så ved salg af din LR 110 Bus på hvide plader, så være forberedt på at køber skal bruge 2-3 timer i selskab med Skat.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "luftfilter"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.