Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Normandiet kalder 2019, 75 års jubilæum (24-11-2018 22:15:24)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn
Kære alle.
Så er det tid til at planlægge turen til NORMANDIET i 2019, som mange allerede ved så havde jeg en aftale med Martin for den kommende tur. Så den del af aftalen agter jeg at holde, Er der nogen der kunne tænke sig at være med på turen eller blot en del af den så er den grove plan som følger. onsdag d 29. maj afgang mod syd, tænker på camping i Achen tæt på den Belgiske grænse, herefter kan man kigge ind på enten Monet ´s have ca 50 km fra Paris vi kommer alligevel ca. 120 km forbi Paris, eller forbi en eventyrlig rosenhave Rosariet, Abbaye de Morienval, adresse 11 Rue des Lombardes, 60127 Morienval, som er nord for Paris. såfremt det regner skomager drenge på vejen derned kan vi køre forbi Monets hus og have og så tage rosenhaven på vej hjem.
Jeg har fået plads på camping pladsen Le Comoran, Ravenoville som ligger ca 10 km nord for Sct. mere eghlise, ( den by hvor manden i faldskærmen hænger i kirketårnet), han overlevede og købte sig en bar som ligger lige bagved kirken, i hvilken Martin og jeg har kontrolleret deres udskænkning grundigt.
Efter d 07-06 hvor der er det store faldskærmsdrop ved, Fíere, hvor det beskrives, The capture of La Fière and its precious bridge was entrusted to the 1st Battalion of the 505th Parachute Infantry Regiment (82nd Airborne Division), kan vi køre mod Danmark og besøge een af de før nævnte seværdigheder.
Jeg håber at der denne gang kan samles en stak rovere, til en prægtig tur igennem historien og de steder hvor grundlaget for vores nuværende europa blev grundlagt.
I 2014 fik vi besøg af Peter og Andreas ( undskyld hvis min hukommelse er svækket) på vores plads hvor vi havde mange gode oplevelser.
Vi håber på deltagelse og at vi ses derude.
Ps I har nok set dette billede før, men vi var heldige at få talt med Billy der landede få m fra baren hvor vi fik ham i tale for en stund. En lille tidslomme.
MVH Jens Erik I kampvognen
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.