sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 20:28:15)
Steen Larsen #0411, reg. øsj
Hej Henning
Jeg kan godt forstå din undren, men det er ikke altid, at man kan se, hvad en reservedel egentlig indeholder.
For nogle år siden pakkede jeg en V8 motor om. Jeg kælede virkelig for arbejdet. Jeg købte pakningerne hos en uautoriseret forhandler af reservedele. Efter 2.000 km begyndte olien at pible ud alle vegne, og jeg hang noget med næbbet. En bekendt i klubben spurgte om jeg havde anvendt originale dele. Det havde jeg ikke. Så prøvede jeg en gang til. Nu har den holdt 180.000 km. Hvad sparede jeg. Jeg brugte 4 ekstra fridage, og jeg havde i første omgang sparet 200 kr.
En af mine gode venner købte en ventilatorrem til sin 300 tdi motor hos en uautoriseret reservedelsforhandler. Den første generator gik i stykker i Frankrig. Det tog to feriedage at skaffen en ny. Den næste generator gik i i stykker i England. Her fandt man ud af, at remmen var lidt for kort. Stramningen af remmen blev derfor for kraftig og lejerne i generatoren brændte sammen. Da han kom hjem med regningerne, var det endelige svar, at han kunne få men ny rem, der skulle passe. Hvad har han sparet.
Heldigvis er det et frit land, vi lever i, så vi kan handle, hvor vi har lyst. Nogle gange skal man betale for know how, som man ikke umiddelbart kan se.
Jeg har efterfølgende valgt at købe mine reservedele til selv min gamle 101" Forward Control hos en autoriseret forhandler og alle de dele, der ikke er specielt fremstillet til 101", bliver skaffet med et smil i løbet af et par dage.
Jeg skal lige understrege, at jeg er ikke sponseret af land-Rover Danmark eller nogen forhandler.
Min erfaring er, at det er ikke alt, der er sparet, der er tjent.
Med venlig hilsen
Steen Larsen 0411.