Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kære Freelanders (26-09-2006 15:11:27)
Søren Høyer #7614, reg. nsj
Prøv det .....

For eller imod Freelander, det må man selv om - men uanset hvad så er det en ægte Landrover. Og den kan meget mere end man tror, og meget mere en de fleste både Frelander- og Defender ejere tror at den kan. Det er bare en anden type bil.

Prøv at se på det sådan her. Uanset 4-hjulstræk eller ej, så handler det om med en bil at bevæge sig fra et sted til et andet - og komme frem til mål med en bil der også kan køre der fra igen. Sådan er det også med en Landrover

Hvis man som Freelander kører deltager i LR arrangementer trial e.a., så gør det til en opgave og udfordring at nå til mål med en hel bil uden buler og defekter. Læs banen, hullerne og terrænet og planlæg din kørsel derefter - så får du en sjov og udfordrende dag og ud af det og en hel bil med hjem igen. Giv op hvis du ikke mener din bil kan klare opgaven - det gør hverken dig eller din bil dårligere, det viser blot at du bruger hovedet og ikke kun foden.

At banke sin bil igennem den sidste krævende bane i en trial for at ende med en dyr defekt kan næsten alle klare - også med en Defender eller RR. Men det er altså sjovere at komme frem og hjem igen med en hel bil. Og husk på at alle Landrovere uanset model og udstyr har deres begrænsninger.

Ved arrangementet i Høvelte den 24. september måtte flere Defendere udgå på bane et og to i en trialkørslen fordi de gik i stå eller i spind, mens to Freelanderne kom ignnem alle porte. Terrænkørsel handler jo ikke kun om diff. spær, lavgear store dæk og snorkel - men også om fornuft, let fod på pedalen og kendskab til sin bils muligheder og begrænsninger.

Man kan have rigtig meget glæde af en Landrover Freelander, også i DLRK regi, og jeg vil håber at der i fremtiden kommer mange flere Freelandere med til de gode arranagementer DLRK arrangerer. En Freelander er ikke så tosset ....

Iøvrigt var der ingen der vrængede på næsen af Freelanderne den 24. sep i Høvelte. Jeg tror at Defender og RR avertionen mod modellen er lidt overdrevet. Der er masser af plads til Freelandere også - bare mød op og prøv hvad den kan - så smiler du hele vejen hjem.

Hilsen

En Freelander 1,8I - med ekstraudstyr til tærrænkørsel: øhh... tagbøjler






Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bagaksel"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.