Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nye 2007 Defender, billeder. (03-10-2006 23:18:42)
Hans Kristian Erbs #4975, reg. øjyl
Hej Ib
Nu skriver du godt nok ”fordomme”...Her må jeg som Land Rover fundamentalist tage til modmæle. Der er historisk set masser af nymodens opfindelser, der ganske enkelt ikke kan overvinde de gode gamle dyder. f.eks. rudehejs med håndsving. Vi tager f.eks. stearinlyset. Da Edison for mange år siden opfandt glødelampen, så måtte det da være endegyldig slut med de osende stearinlys.. men nej, stearinlys har nogle signalværdier, som ganske enkelt ikke vil udkonkurreres. Der skal trækkes en glasflaske indeholdende druesaft lukket med korkprop op og sættes to stearinlys på bordet, sådan er det bare...
For mange år siden, da oliefyret blev opfundet, så var det da langt om længe endegyldigt slut med at bære træ ind i stuerne til kaminer og kakkelovne. Men nej, ethvert parcelhus med bare antydningen af friværdi får den straks udnyttet til en brændeovn. Den rummer, alle de nødvendige totalt gammeldags ritualer, vi bare ikke kan undvære.
En mand, der arbejde på en virksomhed, der fremstillede søbøjer kom ved et tilfælde til at opfinde kuglegrillen. Nu står voksne mænd i ramme alvor udendørs og laver mad på trækul året rundt. Hvad blev der af respekten for den højteknologiske ovn med pyrolytisk selvrens og jeg skal gi’ dig skal jeg?
Oilskinstøj er for længst overhalet af højteknologiske stoffer på funktioner... men ikke signalværdi. Oilskin har klasse! Det lugter af fisketure, jagt, fridage, efterår og eventyr. Det andet lugter bare af jagten på det sidste nye.
Hvorfor sejle i kajak, når du kan få en motorbåd?
Der er ting, der bare er gode nok, som de er. Og sådan er det med Land Rovere.

Noget andet er så, at virksomheden Land Rover ikke kan leve af folk som os Land Rover fundamentalister. Når man ser på alt det latterlige 4x4 gadegejl, der åbenbart er salg i nu, så må vi takke Vor Ford for, at de gør, hvad de kan for at holde sig på markedet. Og det kan da være, at hvis jeg engang får slidt min serie 1, 2A og Defender op, så kommer jeg til at købe en bil med alt det udstyr i. Det er bare ikke det jeg har en Land Rover for.
Mht. til erfaring.. så har jeg haft biler i små 30 år. Også biler med komfortudstyr i ekstravaganceklassen og fuldt udsving på blærerøvsmåleren. Min erfaring er entydig: Det ER BARE sjovest at køre i en Land Rover og især i en Land Rover uden bullshit. En Defender, der er tro mod de første Land Rovere, har bare mest klasse. Stor, stor smiley!

LR-hilsen
Hans Kristian 4975








Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "benzinpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.