sv: sv: sv: sv: Ny defender er ikke bus (20-04-2007 13:36:53)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Hej Paul.
Misforstå mig nu ret - Jeg synes heller ikke at det er grotesk at have 4 børn. Jeg er bare ikke kommet så langt endnu... Jeg frygter bare at jeg som håndværker, der bor og arbejder inden for 40 km. fra København, på et tidspunkt bliver nødt til at klemme fire børn ind i en Lupo. Det synes jeg ikke rimeligt: Man får sgu ikke flere penge af at få flere børn (tror jeg). Jeg bor alligevel så langt ude på landet at der var lukket for ikke terrængående trafik da der lå sne. Dermed var der også lukket for at komme på arbejde og tjene penge, hvis ikke jeg havde haft en terræbil. Men det får man jo ikke støtte bare fordi man vælger at bo et sted hvor man har råd til det - (hvilket også ville være tåbeligt).
Jeg giver dig ret i, at man altid kan skaffe billige biler, ved at benytte alle mulige smuthuller i afgiftsreglerne. Jeg tænker her på Guleplader til privat brug, afskrevet taxa, bus og camper med mere; men det ændrer jo ikke på at at disse regler oftest ikke er lavet for at tilgodese os almindelige mennesker. De er til for at hjælpe erhvervsdrivende eller standse et tab for statens afgiftskasse. Det vil sige at vi normale mennesker, der måtte have et behov for at køre i noget, der er stort nok eller har nogle specielle egenskaber, vi bør nu engang bare op med muldvarpen og betale 180% i afgift. Dette uanset om vi vil have en varebil, en campingbil, en bil til mange passagerer eller en bil der kan køre i terræn - for som jeg skrev i mit tidligere indlæg: I Danmark er det nu engang ikke vores behov, der bestemmer hvad vi skal betale i afgift. Sådan er det bare.
Det er så min holdning, at 180% er alt for meget i registreringafgift når man sammenligner med Tyskland England eller Sverige. Her kan det åbentbart godt fungere med mindre registreringsafgifter?
MVH jakob