Land Rover Forum

Svar på indlægget:

problemer med min landrover (29-08-2007 16:03:05)
Bo Werenberg
Jeg har for et års tid siden anskaffet mig en Discovery fra 1997. Det har så været et år med blandede følser. Da der har været en del besøg på værksteder.

Det seneste stykke tid, har der igen været problemer. Dette problem, har værkstederne svært ved at finde en løsning på, da de ikke kan finde ud af havd der er galt.

Problemet opstår, når jeg er ude og køre. Sidste gang det skete, startede det med at jeg holdt for rødt på en afkørselsrampe, der skrånede op af. Efter at have holdt der i ca 30 sekunder, rystede hele bilen en gang og 3 sekunder senere gjorde den det igen. Dette havde jeg prøvet før, og vidste godt at der var noget galt. (selvom værkstedet havde forsikret mig at den var lavet).
Jeg fik så kæmpet mig rundt i svinget, og nåede knap nok ind til siden, før end motoren gik ud.
Jeg prøvede at starte den igen, men det lykkedes ikke. Så jeg kom i tanke om hvad en mekaniker havde fortalt mig:
(at hvis den gik ud, skulle jeg bare ud og slå lidt på strømfordeleren.)
Dette gjorde jeg så, og nu kunne den starte igen. Men efter ca 3 km kørsel, i stille og roligt bytempo, rystede bilen igen, og så skulle jeg bare ind til siden med det samme. Det samme skete igen, med at motoren gik ud, og jeg skulle ud og slå på strømfordeleren.
Så besluttede jeg mig for at droppe min aftale, og køre bilen hjem til værkstedet igen.
På vej til værkstedet gik den i stå/ud 2 gange yderligere. Og hver gang hjalp det at gå ud og slå lidt på strømfordeleren.

Er der nogle herinde der kunne hjælpe mig og min mekaniker til at finde problemet, så jeg kan komme ud og nyde min ellers så dejlige discovery.

Hilsen Bo
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremseskive"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.