sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 101 fc (02-11-2007 07:14:18)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
Hej Benno.
Helt og aldeles enig, nu begynder vi jo at sammenlingne pære og pære og bananer og bananer.
Nej, det er lige præcis det med lasteevnen der gør, at den tom er den, sådan som jeg har oplevet den, nærmest umulig at kommer nogen vegne i i svært terræn, men det er omvendt også den der i sin tid gjorde at vi var et par stykker der begyndte at se på den som en mulighed i Paris Dakar, den kunne lige klemmes ind i den lille lastbil klasse, men så var der jo en hvis hollænder der lavede et helt vildt stunt og slog sig selv og et par andre ihjæl og så var lastbilerne jo slut som løbs biler på det tidspunkt og vores projekt løb ud i sandet.
Og netop de egenskaber som du fremhæver, er jo nok det der gør at den ikke ses meget sådan til alm terrænkørsel her i klubben og også i udlandet, hvem gider læsse den med fortovsfliser for at kunne komme ud og køre ;-).
Ja apropos Challenge, så er det lige netop den opfattelse de fleste har fordi det som regel altid er de vilde biler folk ser billeder af og det er faktisk synd, for det afholder nok mange fra at køre, jeg ser rigtig mange biler i der køre i DLRK som hvis føre og co-pilot tog en hjælm på kunne køre med i std klassen.
Vi køre selv i LWT fra 1969 og vores vildste modification er et spær i bag vi har dog også prøvet at køre et halvt løb uden spær pga haveri og vi kom igennem dog ikke så nemt som med spæret, men det korte af det lange er at man behøver ikke tømme hverken Glads eller Bertelsens butik for at komme ud og køre Challenge.
Faktisk så er std klassen her i landet den største.
Det med de gravede små huller det må du lige forklare!!??
Og Paris Dakar er lagt på hylden, da vi for over tyve år siden begyndte at arbejde på det kunne vi gennemføre projektet for 250000kr idag vil det koste os et godt stykke over 1000000kr så det er yt.
MVRH
Ole
#493.
Ps. Ja det er træls at forum politiet har indført forbud mod de små sjove.