Inden den helt store udskiftning/konvertering.. (19-06-2008 12:10:16)
Bo Helsted
..kunne man måske også overveje, om det ER karburatorerne, der giver den dårlige motorgang. En V8´er fra 1987, sikkert med mange miles/km på bagen, kan sikkert godt trænge til ny knastaksel og hydrauliske løftere. Alt sammen noget der kan skiftes langt billigere end nye karburatorer med div. konverteringskits, og kan give de samme symptomer på dårlig motorgang. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på prisen for et konverteringskit, kontra en "ny" brugt V8´er fra Roverbørsen, hvor man så selvskifter sliddelene, såsom netop knast osv. Eller spørge ud i Forum her, om ikke der er nogen der har et par OK karburatorer liggende, som man lige kan prøve at sætte på, inden muldvarpeskindet for alvor skal op af lommen.
Eller ihvertfald lave en kompressionsprøve på motoren.
Eller...
Eller...
Jeg ved godt at mange fejl er absolutte gengangere på LR/RR, men der er altså også en tendens her på forum til at sige "Du skal have en ny gearkasse" eller "skift dine karburatorer til XX" - uden at man er helt sikker på, hvordan problemerne egentlig er opstået.
Bare min beskedne mening.
Blink og Vink
Bo Helsted, RR V8 1976.