sv: sv: sv: transfergearkasse + PTO (15-07-2008 23:10:17)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Godmorgen??? er du i Thailand? Jeg forstod det sådan at du havde en Borg-Warner tomatkasse, men det skyldes sikkert
overdreven vedligeholdelse af væskebalancen. Erkendelsesvis
har jeg ingen praktisk erfaring m. PTO i forb. m. LT77
men som jeg ser det går PTOen i indgreb på den tandede ring der sidder på muffen i enden af højgearsakslen og som MFS skriver skal bilen i et vilkårligt gear for at PTOen virker, transferen skal så stå i neutral for ikke bilen skal køre, omvendt kan man køre med både PTO og bil ved at sætte transferen til. Din opstilling af udvekslingsforhold er korrekt og PTOen drejer mod uret set fra bagenden.
Det er formodentlig mhb. på pumpe til hydraulicspil?
Vedr. hastighed/omdr.- 33" dæk har en omkreds på ca. 2.55 m. kan variere en del efter hvilket fabrikat, diff. er 4.7( fra seriebil?) når kardan har drejet en omgang har hjulet kørt 0.54 m. transfer er 1 til 1, 5.gear er 0.8 : omdr. 2200 x 60 minutt.= dvs. ca 90km/t = 40km/t v. 1000 omdr. det bliver sikkert for høj en gearing, 30-32km/t v. 1000 omdr. kan motoren nok bedre gabe over.