sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (10-10-2008 19:50:57)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Jeg husker ikke længere beløbet, men det var ikke så markant at det har fæstnet sig i min hukommelse, under afdelingen for skrækscenarier. Ganske få tusinde.
Når man har den slags problemer, er det i 99% af tilfældene ventilhuset eller slyngregulatoren, der tager fusen på en.
Er det slyngregulatoren, kan man ligeså godt få renoveret hele kassen, da den i så fald skal afmonteres. Ventilhuset tages nede fra.
Mit problem var dog, at den ikke ville skifte op i højgear, men det er fsv ligegyldigt, når symptomet er afhængig af varme og tryk. Det er i øvrigt heller ikke en LR-
Du kan prøve at starte i bak først og hvis du kan mærke, at den griber, gå da til D og se om det kommer hurtigere.
Gamle Jaguarer fra 50erne med DG250 kan overlistes på den måde, uden der er noget at gøre ved det! :-)
Med det du beskriver om spåner og skidt i olien, vil en udskiftning af olie og filter, efter min ringe erfaring, ikke give det ønskede resultat. Jeg har dog kun eksperimenteret med sådant nogle få hundrede gange!!
Jeg vil godt vædde en kølig på, at der sidder en klat lort i ventilhuset og/eller der er kommet en lille ridse :-(
Almindeligvis kan jeg ikke anbefale, at man kaster sig ud i GDS-projekter med tomatkasser uden at have en solid praktisk erfaring. Ligeledes med værksteder uden påviselig erfaring. Det er som alt overvejende hovedregel spild af mange penge og timer.
mvh
Lyseslukkeren Knud