Land Rover Forum

Svar på indlægget:

En 2.4 VM kan godt!! (01-11-2008 15:38:31)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Er just hjemkommet fra en tur på 5.300 km over 3 uger til Sydfrankrig i min RRC 2.4 VM td.
Den brugte dog ½ ltr. motorolie, men ikke en dråbe vand.

Vi havde campingvognen efter og med den kørte vi 7,5 km/l, hvilket jeg synes er ret pænt, ved kørsel med hastigheder på 80-90 km timen, sammen med lastbilerne.

Der kommer dog en sær lyd ude fra motorregionerne, og hvis ikke jeg mente at vide bedre, ville jeg dømme det til at være et hovedleje. Lyden var der inden vi tog afsted, og kom efter skift af toppakning, og jeg havde da kørt et par tusinde eller mere med den, og den er der stadig. Olielampen har på intet tidspunkt tændt uønsket og slukker meget omgående efter opstart.
Jeg har heller ikke fantasi til at forstille mig, at den skulle kunne klare så lang og anstrengende er tur, hvis virkelig det skulle være et hovedleje! eller er jeg galt afmarcheret?

Lyden optræder fra ca 2200 omdrejninger under belastning som en klaprende/flaprende lyd og ikke den sædvanlig hårde hamerende lyd som kendetegner et leje i udbrud/nedbrud, der varsler plejlstang ud gennem siden.

Jeg er slet ikke stiv i dieselmotorer og vil derfor ikke kloge for meget, men kan vaistgate, indsprøjtningspumpe, vacuumpumpe, turbo eller andre rare indretninger præstere noget lyd i den henretning?????
Har nogen et bud?

Endvidere kan jeg oplyse om, at hvis man stiller sin GPS til at undgå motorveje og finde den korteste strækning får man ret let noget greenlaning ud af ruten.
På billedet man ser hvordan!
Med 1½ tons på krogen og vejen tegnede til at blive magrere og magrere, valgte jeg dog en ulovlighed og måtte vende inde på en mark, der skrånede ret betydeligt. Så er det jo godt man har 4x4 med spær og har lært terrænkørsel i DLRK! Ingen ødelagt græs! :-)

mvh
Knud
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremseskive"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.