sv: sv: sv: En 2.4 VM kan godt!! (02-11-2008 16:18:54)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj
Hej Knud
Det der dyseproblem kan være en lille banal ting som jeg selv har oplevet nemlig at en af dyserne ikke er spændt helt hårdt nok, når der så kommer højt forbrændingstryk løfter den dysen en lille smule og der kommer en "sær" lyd... måske er det det men har du spændt med det foreskrevne moment er det nok ikke sandsynligt. Ved du hvor langt dyserne har kørt? Grunden til mit spærgsmål er at da jeg var ude med mine dyser og få dem checket hos AmagerMøller så en planche hvor der stod at gammeldags (en lille provokation!) dyser som dine holder ca 100.000 km. Så bør de checkes, ikke nødvendig udskiftes men checkes. Har man udstyret som er noget med en pumpe og 70-80 bars tryk eller deromkring kan man se spraymønstret og sammenligne dyserne og skifte det nødvendige. Eller det hele hvis de er slidte. Jeg har ingen erfaring med dyse-gør-det-selv, jeg ville smutte forbi en dieselkyndig med dyserne og få dem checket.
Sjovt du skriver det med at den kørte bedre og bedre, jeg oplevede det samme på min lille odyse til Sverige i sommer med min RRC, også med en 2.4 vm'er. Den kørte klart bedre på vejen hjem. Som i øvrigt var en tur på 18 timer fra Åre den mandag aften i august hvor himmel og hav stod i et, hvis nogen ellers kan huske så langt tilbage. Pløjede igennem 5-10 cm vand i Göteborg og over Hallandsåsen i så meget sidevind at jeg var ved at blive betænkelig over at måske blive blæst af vejen! I gennem Helsngborg som var fuldstændig tom for mennesker, vejbelysningen var gået flere steder mens regnen bare høvlede ned og det blæste adskillige pelikaner. Spøjs oplevelse. VM'eren var dog ret uimponeret og kørte bare i gennem det hele. Testen bestået!
Held og lykke med fejlfindingen
Jesper