Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: En 2.4 VM kan godt!! (02-11-2008 16:18:54)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj
Hej Knud

Det der dyseproblem kan være en lille banal ting som jeg selv har oplevet nemlig at en af dyserne ikke er spændt helt hårdt nok, når der så kommer højt forbrændingstryk løfter den dysen en lille smule og der kommer en "sær" lyd... måske er det det men har du spændt med det foreskrevne moment er det nok ikke sandsynligt. Ved du hvor langt dyserne har kørt? Grunden til mit spærgsmål er at da jeg var ude med mine dyser og få dem checket hos AmagerMøller så en planche hvor der stod at gammeldags (en lille provokation!) dyser som dine holder ca 100.000 km. Så bør de checkes, ikke nødvendig udskiftes men checkes. Har man udstyret som er noget med en pumpe og 70-80 bars tryk eller deromkring kan man se spraymønstret og sammenligne dyserne og skifte det nødvendige. Eller det hele hvis de er slidte. Jeg har ingen erfaring med dyse-gør-det-selv, jeg ville smutte forbi en dieselkyndig med dyserne og få dem checket.

Sjovt du skriver det med at den kørte bedre og bedre, jeg oplevede det samme på min lille odyse til Sverige i sommer med min RRC, også med en 2.4 vm'er. Den kørte klart bedre på vejen hjem. Som i øvrigt var en tur på 18 timer fra Åre den mandag aften i august hvor himmel og hav stod i et, hvis nogen ellers kan huske så langt tilbage. Pløjede igennem 5-10 cm vand i Göteborg og over Hallandsåsen i så meget sidevind at jeg var ved at blive betænkelig over at måske blive blæst af vejen! I gennem Helsngborg som var fuldstændig tom for mennesker, vejbelysningen var gået flere steder mens regnen bare høvlede ned og det blæste adskillige pelikaner. Spøjs oplevelse. VM'eren var dog ret uimponeret og kørte bare i gennem det hele. Testen bestået!

Held og lykke med fejlfindingen
Jesper
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "tandrem"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.