sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel (28-07-2009 13:05:30)
Kim Horsevad
Effektiv kommunikation kræver ensartet begrebsanvendelse og vidensmæssige forudsætninger. Derfor behøver der ikke være tale om nogen form for fejl fra 4wddanmarks side i forbindelse med ovenstående. Kommunikationsfejl kan være svære at undgå; men det er vigtigt at stille sine spørgsmål og forklare sine forudsætninger korrekt - ellers er det umuligt for reservedelsleverandøren at give en korrekt hjælp. Ovenstående er generelt formuleret - jeg kender ikke det konkrete tilfælde og har ingen specifik holdning dertil.
Visse reservedele findes eksempelvis normalt i flerstykspakninger - opgives reservedelsnummeret til en sådan flerstykspakning vil man selvfølgelig modtage flere eksemplarer af varen.
Hvis man vil være helt sikker på sine varer kan man jo gennemgå reservedelskataloget selv - og derefter faxe eller maile bestillingen til sin reservedelsleverandør. Derefter er man sikker på - og har dokumentation for - at man har bestilt det korrekte. Samtidigt er det formentlig en betydelig arbejdslettelse for reservedelsleverandøren - det er betydeligt mere tidsbesparende blot at skulle plukke nogle reservedelsnumre fra hylderne end at skulle forsøge at tolke kundens forklaringen i retning af et brugbart reservedelsnummer eller enddog blot korrekt reservedelsbenævnelse.
For del fleste vil det dog nok være fordelagtigt at lade reservedelsleverandøren om at lokalisere de korrekte varenumre - det KAN være forvirrende at sikre sig at delene passer til den pågældende bil!
Slutteligt - Jeg har handlet reservedele hos Midtjydsk/4WDDANMARK siden jeg købte landrover i slutningen af 2004 og har altid fået eksemplarisk betjening. Kun een gang er jeg blevet leveret en fejlagtig vare (en tank med en produktionsfejl). Efter at have gjort telefonisk opmærksom på fejlen blev der straks sendt en ny tank - endda uden at jeg skulle sørge for returfragt af den defekte. I min verden kaldes det for ekstremt god service!
//Kim Horsevad