sv: sv: sv: sv: Hvilken motor??? (13-08-2009 20:01:06)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl
JA, JA nu kommer jeg i ser jeg iler!!!!!!!!!!! Stor griner..
Min erfaring er at 300 har mere bund end 200, de 200 jeg har prøvet har alle været mere sløve i optrækket end de 300 jeg har prøvet, højt dysetryk er for at kunne sprøjte mere præcist og kortvarigt for at opnå en bedre udnyttelse af brændstoffet og mere ydelse, med en diesel drejer det sig om at få sprøjtet den givne mængde ind så hurtigt som muligt på det rigtige tidspunkt og så fint forstøvet som muligt.
Men, men både 200 og 300 kan trimmes til gode ydelser og masser af moment faktisk er der flere mange der er af den opfattelse at en 200 er bedre at tune på end en 300!!!!
Hvad angår TD5 så er den ikke noget godt valg til en offroad "racer" da den som du skriver ikke har skyggen af bund træk før der er lade tryk på og det er sgu surt, og så er der al den elektronik der ikke kan lide vand olie i ledningsnet osv altsammen noget der ikke er nemt at have med og gøre i felten, så er 200 og 300 langt bedre.
Og ja det er rigtigt at et 300 topstykke kan bruges på en 200.
Jeg har også en formodning om at både knast karakteristik og turbo karak er forskellig på de to maskiner.
Med Venlige Diesel Hilsner
Ole "AKA" Dr Diesel.
#493