sv: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 11:04:51)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj
Denne jeep kontra Land-Rover snak....som iøvrigt intet har med den oprindelige tråd at gøre, giver anledning til endnu en lille anekdote fra gamle LR dage, nemlig da jeg meldte mig ind i 1983.
Jeg var på daværende tidspunkt ejer af en Jeep Cherokee Golden Eagle med 5,6 liters benzin V8 (240 hk), Quadra track og spær. Eksteriøret var brun-metallic, guldstafferinger, ørn på hele kølerhjælmen og mean motherfucker dæk på guldfælge og en lyd som en startende jumbojet :-)))
Lokket af en kammerat med en 109" meldte jeg mig ind i klubben og deltog i mit første terrænarrangement sommeren ´83 i Aksel Jensens grusgrav uden for Tikøb. Velkomsten fra de tilstedeværende medlemmer bestod primært af et underligt ansigtsudtryk og et kort "dav" hvorpå man igen vendte ryggen til og kikkede ned i hullet hvor 2 biler forgæves prøvede at komme op af en meget stejl bakke til et platou.
Min altid lokkende kammerat i 109"eren mente at jeg nu skulle vise hvad sådan en US-spand indeholdt og jeg gik til den med krum hals og sidevind op af bakken, men desværre med samme resultat som de prøvende LR = halvt op og baglæns ned igen. Mine forsøg udløste selvfølgelig brede smil og hovedrysten...hvad ellers :-)
men så kom jeg i tanke om "the magic button" i hanskerummet.. åbne rummet-dreje på knappen-lukke rummet-spæære gearvælgeren i 1.gear og jokke the pedal to the metal
SÅ kom jeg op....med sten og grus flyvende om ørene ....herligt. Nogle at de yngre blandt de fremmødte kom nu lidt tættere på og en enkelt dristede sig til at spørge om jeg mon gav en tur, jo-jo kom nærmere kom nærmere og pludselig var blikæsken om end ikke accepteret, så kommet i kategorien "interessant".
3 mdr. senere skiftede jeg iøvrigt de 240 hk ud med 67 teoretiske hk i en 88" diesel, den første i en lang række Solihull produkter.
mlrh Claus