sv: sv: Nyt Serie III projekt (01-06-2010 00:53:27)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Får du "shoehorned" en GMC V8D ned i en 109 og når frem til synsstedet, kan jeg garantere det kortslutter alting, simpelt hen. Tidligere var der et klubmedlem der fik en 109" med 200TDI kasseret; på gr. ombygningen, hvordan det
videre forløb kom der ingen tilbagemelding om.
Har selv en 2.8TD fra en Daihatsu Rocky i en 110" tidligere
2.5 sugediesel; det er bare ti-fire, drypper eller bruger ikke olie, kører 10-11KM/l og Defenderfart (96km/t) kan normalt holdes på motorvej og med 88HP så flugter den lige kriteriet max + 20% flere end 2.25 benzinerens 74HP. Dog vil en opgearing være på sin plads da 2.8TD`eren arbejder bedst ved lave omdrejninger. I England er det til seriebilerne meget brugt at ilægge en 2 liters Perkins Prima TD fra MG Montego, har 80HP. så her skulle heller ikke være noget fikumdik ved syn.