tilbage

Land Rover Forum  

Index
121566: Hvide plader på næsten ny Defender? (07-03-2012 15:06:28)
Martin Kreutzer #8869, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.73.20)
Jeg har en skøn TD4 90´er fra 2010, som kører på papegøjeplader. Det rimer jo dårligt på kone og to børn, og selvom vi har en familiebil ved siden af pønser jeg på, om det er muligt (rent økonomisk) at smide sæder om bagi og få bilen omregistreret. Er der nogen der har erfaringer på den front, herunder kvalificerede bud på udskrivningen? Jeg kan lige tilføje, at bilen er fra oktober 2010 og har kørt 11.000 km.

mvh

Martin
Index
121577: sv: Hvide plader på næsten ny Defender? (07-03-2012 18:42:30) (svar på 121566)
Lars Nygaard, Reg.Bornholm, ikke logget ind (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
høhøhø.... ALT er muligt, hvis du har økonomien - men MIT umiddelbare bud er, at du lige så godt kan købe dig en spritny bil med det samme i stedet - men jeg vil ikke gøre mig klogere på det end det... som udgangspunkt skal du ikke spørge herinde, den form for liebhaveri er der nok ikke mange, der har udført, de der har råd køber den som hvidplade med det samme....

I stedet bør du nok lige lure inde på denne side fra SKAT
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284&vId=0

Gå ind i beregneren, hvor du først taster tallene for dit køretøj som gulpladevogn gem sluttallet nede til højre, der viser hvad der er betalt for køretøjet, dernæst taster du tallene for bilen som hvidpladebil og trækker det første tal fra det tal, du har nede i hjørnet, så får du den afgift du skal berigtige for at overføre, ihvertfald sådan cirka - for det er kun en vejledende pris - for at gøre regnestykket rigtigt, så henvend dig til dit lokale motorkontor hos skat og bed om en værdisættelse af bilen som hvidpladevogn, vent et par måneder, og så har du svaret på skrift

bedste hilsner
Lars, Bornholm