124189:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: SIII, ny i klubben, to spørgsmål ( fjedre + 3. gear ) (18-06-2012 01:09:59) (svar på
124183)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 78.156.223.30)
Man skal være varsom med fedt mellem fjederlagene; man kan ende op med en uregerlig bil; der findes specialsmøremiddel alene beregnet til bladfjedre. Kan være bilen er udrustet med HDfjedre på bagaksel, som de anvendte i Cirkus Mili; består af 8 tykke fjederlag. Må nok anbefale byt-til-nyt. At adskille, sandblæse, male, smøre op, samle, pakke ind i bånd osv. osv. for så at få kasseret til syn, grundet eks. slidkant er surt show. Ring til eks. Williams, se i Oasen og hør på pris. Er bilen det værd og køres der meget, så hør om paraboliske fjedre, så får du bedre affjedring end som på "sofafjedermodeller"
Calamiteten med vanskeligt gearskift, kan skyldes nogle mågevingeformede
bladfjedre i syncromesh-ordningen, der har det med at knække, det gør at buret ringene sidder i kringler når der skiftes gear. Kan også være skiftegaffel sidder løs. Kan man leve med vanskeligt gearskift er det ok, ellers er adskillelse nødvendigt.