Ja, ja, det behøver ikke kun at være os med de helt gamle køretøjer; se et citat fra netop en beretning fra Motorhistorisk Samråd (MhS):
"Det er i en rapport fastslået at
Industrien koncentrerer sig hovedsageligt om introduktion af nye systemer i nye køretøjer. Imidlertid – taget i betragtning at der er en lang udskiftningsperiode for de eksisterende køretøjer – kan det blive nødvendigt med lovgivningsmæssige tiltag for at få fjernet ældre køretøjer fra vejene – og / eller få udstyret allerede eksisterende køretøjer med mere effektive sikkerheds systemer.
Vi må altså se i øjnene, at der er en realistisk risiko for begrænsninger i brugen af de historiske køretøjer på offentlige veje – og / eller en risiko for krav om installation af nye – og ikke-originale – enheder i vore køretøjer. Ikke i morgen – men inden for nogle få år."
Læs selv det hele på:
www.motorhistorisk.dkMeget morsomt, ikke: Defendere fra før 1990, der skal have ABS, sideluftposer, frontluftposer, fodgængertilpasset front osv. osv - mon ikke det kunne være værd at prøve at forhindre?? Vi er jo oppe mod mægtige kræfter: Hr. Berlusconi og folk af hans slags der for at få gang i bilsalget vil gøre hvadsomhelst i EU for at få ældre biler smidt af vejen. Det var måske værd at ofre 7,50 pr. medlem pr. år på at søge at spænde effektivt ben for den slags slyngler - vi kan være med netop gennem MhS, og det synes jeg vi skal være!!
Jørgen Lundrup