126025:
sv: 88" på guleplader om til hvide (30-08-2012 09:58:56) (svar på
126015)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 91.195.58.208)
Kan kun sige at jeg gjorde det selv for 4 år siden.
Det var et værre cirkus, men den korte version var at når det er en veteranbil bliver den afgiftberigtiget som en importeret veteran.
Her opererer man med en "40%-regel" hvilket kort fortalt er at man beregner afgiften ud fra salgsprisen på gaden i DK da den var ny. Det er ikke lige 40% af selve salgsprisen, det er lidt mere indviklet. (naturligvis, det er det offentlige vi taler om)Men i grove træk er afgiften en procentsats af nyprisen det pågældende år, i dit tilfælde 1974. Paul Sehstedt har engan sat regnestykket op. Ellers ved de det hos motorhistorisk Samråd.
Er det en benziner, kommer der en tillægs -"miljø"afgift på ca. 6000,- En regel der blev indført for at dæmme op for import af gamle "smog-pumps" fra Sydeuropa. Jeg nåede at slippe, fordi Skat ikke troede at denne regel galt veteranbiler, men det blev indskærpet overfor skat, at der ikke var nogen der var undtaget. (Riget fattes penge!)
Selv gav jeg efter dette regnestykke ca. 9000,- for en IIA SWB årg. 1965 Her til syn og nummerplader. med brændstofagift er vi så oppe på de 15000,- Vægtafgiften er også steget til ca. 1200,-
Håber det kan bruges
Mvh Niels